افت درآمدی اپل در دومین سه ماهه متوالی

اپل در تازه‌ترین گزارش عملکرد خود از ثبت درآمد ۹۴.۸ میلیارد دلاری در سه ماهه منتهی به یکم آوریل خبر داد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته، کاهشی ۳ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، اگرچه فروش گوشی‌های آیفون و بخش خدمات (Services) این شرکت، عدد قابل توجهی را نشان می‌دهد اما نتوانسته ضعف در سایر بخش‌ها همچون مک، آیپد و محصولات پوشیدنی، خانگی و لوازم جانبی را جبران کند.

همچنین درآمد خالص اپل نیز برابر با ۲۴.۲ میلیارد دلار ذکر شده که بازهم از افت یک درصدی حکایت دارد. با این حال، اپل اعلام کرد که توانسته درآمد ۵۱.۳ میلیارد دلاری را در سه ماهه اخیر بدست آورد که با توجه به عرضه مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو در ماه سپتامبر، رقم قابل توجهی محسوب می‌شود.

بخش فروش خدمات این شرکت نیز که طی پنج سال اخیر، روندی صعودی را در پیش گرفته، رکوردشکنی کرد و درآمدی معادل ۲۰.۹ میلیارد دلاری را ثبت کرده که پنج درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته است.

در آن طرف اما، فروش مک‌های اپل مطابق با انتظارات این شرکت نبود و از ۱۰.۴ میلیارد دلار در سه ماهه مشابه سال گذشته به ۷.۲ میلیارد دلار رسیده است که نشان از افتی ۳۱ درصدی دارد.

هرچند این افت فروش، کمتر از پیش‌بینی شرکت IDC مبنی بر کاهش ۴۰ درصدی مک‌های اپل در این بازه زمانی بود. همچنین فروش آیپدها نیز چنگی به دل نزد و با افت ۱۳ درصدی، درامد ۶.۷ میلیارد دلاری را ثبت کرد. این در حالی است که اپل اخیرا مدل‌های‌های جدیدی را با این خانواده اضافه کرده بود.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در همین رابطه اعلام کرد فروش آیپد و مک در مقایسه با میزان فروش سال گذشته، کار سختی داشتند چرا که در آن زمان و به لطف عرضه مدل‌هایی با پردازنده‌های M۱ و M۲، استقبال خوبی را از سوی خریداران شاهد بودیم.

ور نهایت بخش فروش پوشیدنی‌ها و گجت‌های خانگی این شرکت همچون ایرپاد، اپل واچ و هوم پاد با افت درامدی یک درصدی مواجه شدند که البته فعلا نگرانی برای این بخش وجود ندارد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل