الگوریتم جدید هوش مصنوعی اختلال خواب را درمان می‌کند

یک مطالعه جدید الگوریتم هوش مصنوعی را ایجاد کرده که به پزشکان کمک می‌کند تا در مورد اختلالات خواب در آینده اطلاعات بیشتری کسب و به درمان مشکلات خواب کمک کنند.

به گزارش داتیکا به نقل از فارس، یک مطالعه موفقیت آمیز جدید الگوریتم هوش مصنوعی را ایجاد کرده که به پزشکان و محققان سراسر جهان کمک می‌کند تا در مورد اختلالات خواب در آینده اطلاعات بیشتری کسب کنند و به درمان مشکلات خواب، آپنه خواب و نارکولپسی کمک کنند.

در این بررسی، محققان دپارتمان علوم کامپیوتر دانشگاه کپنهاگ با مرکز پزشکی خواب دانمارک در بیمارستان «Rigshospitalet» دانمارک برای ایجاد یک الگوریتم هوش مصنوعی همکاری کرده‌اند که می‌تواند تشخیص‌ها، درمان‌ها و درک کلی ما از اختلالات خواب را بهبود بخشد.

دشواری خواب، آپنه خواب و حمله خواب از جمله طیف وسیعی از اختلالات خواب است که هزاران دانمارکی از آن رنج می‌برند. علاوه بر این، تخمین زده می‌شود ۲۰۰ هزار دانمارکی دچار این اختلال‌ها هستند.

«ماتیاس پرسلوف»، دکترای گروه علوم کامپیوتر و نویسنده اصلی این تحقیق که اخیراً منتشر شده است، اظهار داشت: «الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی فوق العاده دقیق است. ما آزمایشات مختلفی را انجام دادیم که عملکرد آن با بهترین پزشکان در سراسر جهان رقابت می‌کرد».

با این الگوریتم خواب شبانه فرد با استفاده از ابزار اندازه گیری مختلف کنترل می‌شود. با جمع آوری داده‌ها از منابع مختلف محققان پشت این الگوریتم توانسته‌اند از عملکرد بهینه آن اطمینان حاصل کنند. در کل از داده‌های به دست آمده از ۲۰ هزار نفری که دچار اختلال خواب بودند برای آموزش این الگوریتم مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده شده است.

ماتیاس پرسلف و کریستین ایگل، مدیر پروژه در بخش علوم کامپیوتر دانشگاه توضیح می‌دهند: «ما داده‌های خواب را از سراسر قاره‌ها، کلینیک‌های خواب و گروه‌های بیمار جمع آوری کرده‌ایم. این واقعیت که الگوریتم در چنین شرایط متنوعی به خوبی کار می‌کند ، یک موفقیت بزرگ است».

دستیابی به این نوع تعمیم یکی از بزرگترین چالش‌ها در تجزیه و تحلیل داده‌های پزشکی است.آنها امیدوارند که این الگوریتم بتواند به پزشکان و محققان در سراسر جهان کمک کند تا در آینده درباره اختلالات خواب بیشتر بدانند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست