اولین ماهواره چوبی برای آزمایش به مدار زمین می رود

نخستین ماهواره چوبی جهان با دوربین سلفی به مدار زمین می‌رود تا نحوه عملکرد چوب در فضا مشخص شود.

به گزارش داتیکا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، یک شرکت فنلاندی قصد دارد نخستین ماهواره چوبی جهان را برای آزمایش مناسب بودن چوب برای استفاده در سال جاری به مدار زمین پرتاب کند. این پروژه‌ به نام «ویزا وودست» (WISA WOODSAT) می‌خواهد یک ماهواره کوچک را که با پوسته بیرونی ساخته شده از تخته سه‌لا(تخته لایه) به فضا بفرستد.

«WISA WOODSAT» یک نانو ماهواره براساس استاندارد محبوب «CubeSat» است؛ کیوب‌ست به نوعی از ماهواره‌های کوچک گفته می‌شود که به‌ صورت ماهواره‌ای متشکل از واحدهای مکعب‌ شکل در ابعاد ۱۰×۱۰×۱۰ سانتی‌متر و وزنی در حدود ۱۳۰۰ گرم تعریف شده‌اند. این نانوماهواره که ۱۰ سانتی متر طول و یک کیلوگرم وزن دارد، به مدت طولانی در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین در معرض دماهای شدید، فشار خلاء و تابش‌‌های فضایی و سایر تشعشعات قرار خواهد گرفت.

موشک الکترون شرکت پرتاب فضایی «راکت لب» نخستین ماهواره چوبی جهان به همراه دوربین سلفی را از مرکز پرتاب ماهیا در نیوزیلند به مدار زمین خواهد برد. این ماهواره برای مدت طولانی به منظور ارزیابی عملکرد آن در سایر ساختارهای فضایی آینده، مانند ایستگاه‌های فضایی یا حتی فضاپیماها در مدار باقی خواهد ماند.

 

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد نمونه دوم ماهواره «پارس یک» در مراحل پایانی است و امسال…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست