اولین گزارش جامع روابط عمومی در ایران منتشر شد

بعد از انتشار گزارش جامع سئو در ایران، تریبون حالا گزارش جامع دیگری را درباره وضعیت روابط عمومی منتشر کرده است. این گزارش در واقع شرح حالی از وضعیت روابط عمومی در سال ۱۴۰۱ است که با مشارکت و همراهی ۲۵۹ نفر از فعالان حوزه روابط عمومی و ۱۲۱ نفر فعال حوزه رسانه‌‌‌ – در مجموع ۳۸۰ نفر- و پاسخ آنها به سوالات پرسشنامه‌‌‌ها تهیه شده است.

به گزارش داتیکا به نقل از دنیای اقتصاد، بر اساس این گزارش، مسیر خبرنگاری با ۳۹ درصد، شلوغ‌‌‌ترین مسیر به روابط عمومی محسوب می‌شود و کمترین توجه به آن، از مسیر تولید محتوا با ۱۲‌درصد بوده است. مدیران روابط عمومی با ۲۸ درصد، بیشترین سهم از نظر عنوان شغلی در این حیطه را به خود اختصاص داده‌‌‌اند و پس از آن کارشناسان ارشد و افراد با سطح تحصیلات کارشناسی در رتبه‌‌‌ بعدی قرار دارند. به نظر می‌رسد این حوزه از نظر تعیین استراتژی، همچنان به رشد و توسعه با کمک استراتژیست‌‌‌ها نیاز دارد. یافته‌‌‌های این گزارش نشان می‌دهد که نسل جدید متخصصان روابط عمومی، شرکت‌های خصوصی را برای فعالیت انتخاب می‌کنند. ۸۰‌درصد از افرادی که در شرکت‌های دولتی به عنوان متخصص روابط عمومی فعالیت می‌کنند، بیش از ۵ سال سابقه کاری دارند. پراکندگی سابقه کار در این حوزه، در شرکت‌های خصوصی بیشتر از شرکت‌های خصوصی-دولتی و دولتی است. هیچ فعال روابط عمومی در سازمان‌های دولتی درآمدی بالای ۲۵ میلیون تومان نداشته است. در حالی که درآمد افراد شاغل در شرکت‌های خصوصی و خصوصی-دولتی، حدود ۵ میلیون تومان نسبت به فعالان این حوزه در سازمان‌های دولتی، بیشتر است.

همچنین از میان کسانی کــه در شرکت‌های خصوصی و خصوصی-دولتی کار می‌کنند، آنهایی که در کسب و کارهای آنلاین فعالیت دارند، حدود یک میلیون تومان بیشـتر از متخصصان فعال در کسب و کارهای سنتی و آفلاین، حقوق دریافـت می‌کنند. صرفا کارشناسان روابط عمومی فارغ از جنسیت، درآمد یکسانی دارند. درآمد آقایان در حوزه روابط عمومی در سطح کارشناس ارشد، مدیر و مدیران ارشد مانند بسیاری از مشاغل دیگر بیشتر از خانم‌‌‌های فعال در این حوزه است. مدیران‌‌‌عامل شرکت‌ها با ۷۳‌درصد بیشترین علاقه را به نظارت مستقیم بر تیم روابط عمومی داشته‌‌‌اند و در شرکت‌های خصوصی، بعد از مدیرعامل، بخش مارکتینگ بیشترین سهم را از ارتباط با تیم روابط عمومی دارد. این در حالی است که در شرکت‌های خصوصی-دولتی و دولتی، بیشترین ارتباط بعد از مدیرعامل با تیم منابع انسانی شکل می‌گیرد.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست