اپراتورهای آمریکایی مجوز راه اندازی دکل‌های نسل پنجم را گرفتند

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد با درخواست اپراتورهای وریزون و ای تی اند تی برای نصب دکل‌های جدید مخابراتی نسل پنجم موافقت کرده است.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، بنا بر اعلام اداره یادشده این دکل‌ها با رعایت نکات و دغدغه‌های امنیتی شرکت‌های هواپیمایی نصب می‌شوند تا هواپیماها برای نشست و برخاست در فرودگاه‌ها با مشکل مواجه نشوند و در عین حال مردم نیز بتوانند از خدمات نسل پنجم تلفن همراه استفاده کنند.

برنامه‌ریزی دقیق‌تر در این زمینه موجب خواهد شد تا مکان دقیق فرستنده‌های بی سیم به فرودگاه‌ها اعلام شود و همچنین تأثیر سیگنال‌های نسل پنجم بر هواپیماها کمتر شود.

ای تی اند تی و وریزون از ۱۸ ژانویه دکل‌های نسل پنجم خود در اطراف فرودگاه‌های آمریکا را خاموش کردند تا تداخلی با فرکانس‌های رادیویی هواپیماها ایجاد نشده و نشست و برخاست آنها با مشکل مواجه نشود. شرکت‌های هواپیمایی مدعی بودند، بی توجهی به این مساله موجب شده تا خلبانان برخی هواپیماها در تشخیص میزان دقیق ارتفاع دچار مشکل شوند.

تعداد دکل‌هایی که بر طبق توافق دو طرف به طور موقت از دسترس خارج شده بودند حدود ۵۱۰ دکل اعلام شده است.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده قصد دارد تا ساعاتی دیگر اسناد به روز شده را صادر کند تا امکان ارائه خدمات نسل پنجم گسترده‌تر در آب و هوای نامساعد هم با استفاده از باندهای جدیدی که قبلاً در دسترس نبودند، فراهم شود.

به گزارش مهر، سازمان هوانوردی فدرال آمریکا هشدار داده احتمالاً تداخل فناوری ۵G روی خوانش ارتفاع هواپیماها که نقشی کلیدی در راهنمایی جت ها برای فرود در آب و هوای بد دارد، تاثیر می گذارد. به گفته این سازمان هواپیمای بویینگ ۷۷۷ یکی از هواپیماهایی است که در معرض چنین خطری قرار دارند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست