اپل صدرنشین بازار گوشی‌های 5G در فصل اول ۲۰۲۱ شد؛ سامسونگ در رتبه چهارم

اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ با عرضه حدود ۴۰.۴ میلیون دستگاه آیفون ۱۲، صدرنشین بازار موبایل‌های ۵G‌ شد. با وجودی که میزان عرضه موبایل‌های در فصل اول ساری جاری میلادی نسبت به فصل چهارم ۲۰۲۰ افت ۲۳ درصدی را تجربه کرد، اما همچنان قدرت بازار ۵G را در دست دارد.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، این شرکت در فصل آخر ۲۰۲۰ موفق به عرضه ۵۲.۲ میلیون دستگاه موبایل به بازار شده بود. اپل پس از عرضه اولین مدل‌های آیفون مجهز به ۵G‌ خود حضور بسیار خوبی در بازار این گوشی‌ها داشت اما از آن زمان سایر شرکت‌های تولید کننده با عرضه گوشی‌های جدید ۵G‌، رقابت در این بازار را افزایش دادند.

شرکت چینی اوپو در مدت مشابه یعنی سه ماه اول سال جاری میلادی رتبه دوم این جدول را به خود اختصاص داده است و با ۵۵ درصد رشد عرضه موبایل نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته، توانست ۲۱.۵ میلیون دستگاه گوشی ۵G‌ به بازار عرضه کند. پس از آن شرکت ویوو با عرضه ۱۹.۴ میلیون دستگاه موبایل ۵G در رتبه سوم و بعد از ویوو قرار دارد که خبر از رشد ۶۲ درصدی میزان عرضه موبایل‌های ۵G این شرکت نسبت به سه ماهه آخر سال گذشته می‌دهد.

سامسونگ نیز با فروش ۱۷ میلیون گوشی ۵G در جایگاه چهارم این لیست قرار گرفته و تنها ۱۲.۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. هرچند کره ای ها نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته رشد قابل توجه ۷۹ درصدی را تجربه کرده‌اند. شیائومی در رتبه پنجم طی این سه ماهه ۱۶.۶ میلیون گوشی ۵G به فروش رسانده و با سهم ۱۲.۲ درصدی خود ۴۱ درصد نسبت به سه ماهه قبل رشد داشته است.

همچنین در این گزارش عنوان شده است که سامسونگ با گوشی‌های جدید ۵G خود مانند گلکسی S21 در کره جنوبی، آمریکای شمالی و مناطقی از اروپا عملکرد بسیار خوبی داشته است.

تمام گوشی‌های آیفون ۱۲ از شبکه ۵G پشتیبانی می‌کنند اما تمام این شبکه‌ها با یکدیگر برابر نیستند. به گفته «مینگ چی کو» اپل قصد دارد با عرضه آیفون ۱۳ در اواخر سال جاری، مدل‌های شبکه ۵G mmWave که سرعت بیشتری دارند را در دسترس کشورهای بیشتری از سراسر جهان قرار دهد و حتی برای مشتریان خود دسترسی بیشتری به فناوری سریع‌تر و جدیدتر فراهم کند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست