ایرانسل؛ همچنان رتبۀ نخست مصرف دیتا

​ایرانسل، اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، همچنان رتبۀ نخست مصرف دیتا را در میان اپراتورهای تلفن‌همراه در اختیار دارد.

به گزارش داتیکا به نقل از ایلنا، بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری)، ایرانسل رتبۀ نخست مصرف دیتا را در میان اپراتورهای تلفن‌همراه، به خود اختصاص داده است.

«فصل‌نامۀ آماری» که گزارش رسمی رگولاتور ارتباطات از وضعیت شبکۀ تلفن ثابت و همراه، شبکۀ پهن‌باند ثابت و سیار، شاخص‌های کیفیت شبکه، خدمات پستی و خدمات رادیویی در کشور است و هر سه ماه یک بار منتشر می‌شود، در شمارۀ ۴۱ خود که مربوط به آمار سه‌ماهۀ نخست سال ۱۴۰۱ است، در جدولی با عنوان «مصرف اینترنت اپراتورهای همراه»، آمار مصرف دیتا در شبکۀ سه اپراتور ارتباطی کشور را بررسی کرده است.

بر اساس این گزارش، ایرانسل، به‌عنوان یک اپراتور جوان و در حال رشد که هر چند از نظر تعداد مشترک فعال، در حال حاضر سهم بازار کمتری به نسبت اپراتور‌ قدیمی‌تر دارد؛ اما توانسته است با ۱۵۷۶۵۷۴.۹۳۴ ترابایت مصرف دیتا در شبکۀ خود، جایگاه نخست را در مقایسه با سایر اپراتورها حفظ کند.

ایرانسل با وجود آن که طی سال‌های اخیر، از عنوان «بزرگترین اپراتور دیتای ایران» فراتر رفته و رویکرد اصلی خود را به جای اپراتوری دیتا، به ارائۀ زیرساخت دیجیتال برای حمایت از زیست‌بوم فناوری‌اطلاعات و کمک به رشد کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و توسعۀ اقتصاد دیجیتال قرار داده است، اما در مقام مقایسه از نظر مصرف دیتا در شبکۀ خود نیز، به خاطر وجود درصد بالای جوانان و علاقه‌مندان به دنیای دیجیتال در بین مشترکان، همچنان توانسته است جایگاه برتر مصرف دیتا را نیز حفظ کند و رتبۀ نخست را کماکان به خود اختصاص دهد.

در این جدول، همراه اول و رایتل نیز با به ترتیب ۱۵۷۱۷۲۵.۸۶۷ و ۱۳۶۹۸۵.۸۲۸ ترابایت مصرف داده، در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

همچنین در بخش دیگری از این گزارش، تعداد سیم‌کارت‌های اپراتورها که در حوزۀ خدمات ماشین به ماشین (M۲M) و اینترنت اشیا در حال خدمت‌رسانی است، بررسی شده که در این بخش نیز، ایرانسل با ۱,۶۷۰,۱۵۵ اشتراک، در جایگاه اول قرار دارد و همراه اول و رایتل، به ترتیب با ۱,۲۱۷,۳۱۹ و ۱۱,۹۸۷ اشتراک، در رتبه‌های بعدی هستند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست