ایلان ماسک از امکان دانلود اطلاعات مغز انسان بر روی ربات‌ها خبر داد

ایلان ماسک در جدیدترین اظهار نظر جنجالی خود مدعی شده که در آینده می‌توان اطلاعات مغز انسان را بر روی ربات‌های اپتیموس تسلا دانلود کرد تا شخصیت و خاطرات انسان‌ها برای همیشه زنده بماند.

به گزارش داتیکا به نقل از شهر سخت افزار، مدیرعامل تسلا در جریان مراسم افتتاحیه‌ کارخانه‌ جدید این شرکت در تگزاس اعلام کرد که احتمالاً تولید نسخه‌ اول ربات انسان‌نمای تسلا از سال ۲۰۲۳ میلادی آغاز می‌شود.

البته در رابطه با عملکرد ربات موسوم به Optimus ابهامات زیادی وجود دارد و هنوز مشخص نیست که قرار است چه خدمتی به بشریت کند. اما ایلان ماسک مدعی شده که این ربات در نهایت قادر به انجام هر کاری خواهد بود که انسان‌ها به انجام آن‌ علاقه‌ای ندارند.


ماسک همچنین مدعی شده می‌توان اطلاعات مغز انسان را بر روی ربات‌هایی اپتیموس تسلا دانلود کرد تا پس از مرگ، نسخه رباتیک آن فرد بتواند به حیات خود ادامه دهد.

مدیرعامل تسلا در این زمینه گفته که چنین فناوری تکاملی تدریجی از اشکال امروزی حافظه رایانه خواهد بود و خاطرات ما همراه با تصاویر و ویدیو در گوشی و کامپیوتر ما ذخیره می‌شود. رایانه‌ها و گوشی‌های هوشمند توانایی ما در برقراری ارتباط را تقویت کرده و انسان‌ها را قادر می‌سازند کارهایی انجام دهند که جادویی تلقی می‌شوند.

با وجود اینکه ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ گفته بود که هوش مصنوعی یک تهدید خطرناک‌تر از سلاح‌های هسته‌ای برای بشریت است اما اکنون مدعی شده که برای ساخت این ربات تمام جوانب در نظر گرفته شده است.

در ابتدا اعلام شده بود ربات Optimus از همان تراشه‌ها و حسگرهایی که در خودروهای تسلا استفاده می‌شود، بهره می‌برد. اما اکنون معلوم نیست که این موضوع به حقیقت تبدیل شود یا خیر.

با وجود ادعای آغاز تولید این ربات در سال آینده میلادی، پژوهشگران مشهور حوزه‌ هوش مصنوعی اعلام کرده‌اند که چنین رباتی بدون شک تا انتهای سال ۲۰۲۳ نمی‌تواند تمام کارهای انسان را انجام دهد.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

خداحافظی با نقاط کور دنیا

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی، همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل