ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی مستقل تاسیس کرد

یکی از ثروتمندترین افراد جهان، نابغه و کارآفرین پرحاشیه این روزها که یکی از هم‌بنیان‌گذاران شرکت OpenAI نیز هست، به مانند اقدامی که در حوزه‌های دیگر نیز انجام داده، یک شرکت توسعه هوش مصنوعی به نام X.AI Corp تاسیس کرده است.

به گزارش داتیکا به نقل از نبض فناوری، ایلان ماسک که به تازگی به شدت از هوش مصنوعی انتقاد کرده است، به نظر می‌رسد در حال برنامه‌ریزی چیزی مرتبط با این موضوع است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز، ماسک یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام X.AI Corp تاسیس کرده است.

بر اساس پرونده ایالتی متعلق به ماه گذشته که منابع مشاهده کرده‌اند، این شرکت جدید در نوادا ثبت شده است و ماسک را به عنوان تنها مدیر و همچنین جرد برچال(Jared Birchall) رئیس دفاتر خانوادگی‌اش را به عنوان دبیر ثبت کرده است.

ایلان ماسک به داشتن علاقه‌ای خاص به حرف X معروف است و حتی اخیرا توییتر را به X Corp تغییر نام داده است.

ماسک با پروژه‌های هوش مصنوعی غریبه نیست. او قبل از اینکه تقریباً یک دهه پیش شرکت OpenAI را ترک کند، به عنوان یکی از هم‌بنیان‌گذارانش آن را تأسیس کرد. با این حال، پس از افزایش محبوبیت ربات ChatGPT، ماسک از مقررات این فناوری انتقاد کرد و نامه‌ای سرگشاده را امضا کرد که در آن از رهبران فناوری خواست تا توسعه آن را به مدت شش ماه متوقف کنند.

ماسک فکر می‌کند که ChatGPT از نظر سیاسی دچار سوگیری است. وی به دنبال ایجاد مدل‌هایی از هوش مصنوعی است که «حقیقت‌جو» باشند.

با این حال، در حال حاضر برنامه‌های ماسک برای شرکت تازه تاسیسش موسوم به X.AI Corp و اینکه آیا او به دنبال ساخت یک رقیب برای ChatGPT است، نامشخص است.

در حالی که جزئیات هنوز اعلام نشده است، گزارش‌های قبلی سرنخ‌هایی در مورد چگونگی پیشرفت تلاش‌های ماسک در زمینه هوش مصنوعی ارائه می‌دهند. طبق گزارش‌ها، او دو پژوهشگر سابق شرکت DeepMind از جمله دانشمندی به نام ایگور بابوشکین(Igor Babuschkin) را در ماه مارس استخدام کرده است که گمان می‌رود هدایت پروژه جدید ماسک را بر عهده داشته باشد.

ایلان ماسک همچنین ۱۰ هزار پردازنده گرافیکی را برای توسعه هوش مصنوعی در یکی از مراکز داده توییتر خریداری کرده است. علاوه بر این، طبق گزارش تایمز، در حال مذاکره با سرمایه‌گذاران تسلا و اسپیس‌ایکس برای سرمایه‌گذاری در پروژه جدید خود است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست