این لوگو جدید توییتر است؛ به ایکس سلام کنید!

ایلان ماسک سرانجام وعده‌اش را عملی و از لوگوی جدید توییتر پرده‌برداری کرد. توییتر که از ماه‌ها پیش به زیرمجموعه‌ی شرکت ایکس کورپ تبدیل شده بود، احتمالاً در آینده‌ای نزدیک به‌صورت رسمی به «ایکس» تغییر نام می‌دهد.

به گزارش داتیکا به نقل از زومیت، ایلان ماسک شب گذشته گفت «لوگوی موقتی X» حایگزین لوگوی پرنده‌ی آبی می‌شود. در لحظه‌ی نوشته‌شدن این مقاله، لوگوی صفحه‌ی اصلی و لوگوی صفحه‌ی ورود به توییتر به X تغییر کرده است. همچنین حساب رسمی این شرکت به X تغییر نام داده و حتی لوگوی حساب نیز به X تغییر کرده است.

لوگو ایکس در صفحه اصلی توییتر

ایلان ماسک با انتشار تصویری اعلام کرده که لوگوی جدید از شب گذشته با نورپردازی روی ساختمان مرکزی توییتر قرار گرفته است.

به گفته‌ی منابع آگاه، ایلان ماسک شبانه ایمیلی به کارمندان توییتر ارسال و آن‌ها را از تغییرنام این شبکه‌ی اجتماعی مطلع کرده است. ماسک گفته این آخرین باری است که از آدرس ایمیل توییتر برای آن‌ها پیام ارسال می‌کند.

لوگوی جدید توییتر در واقع توسط یکی از کاربران پیشنهاد شد. این لوگو مربوط‌ به یک پادکست قدیمی است که تولیدش متوقف شده. ایلان ماسک گفته است که احتمالاً بعداً اصلاحاتی روی این لوگو اعمال خواهد شد.

تغییرات لوگو توییتر از ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۳

سیر تکامل لوگوی توییتر از ۲۰۰۶ تاکنون

ایلان ماسک بیش‌ از دو دهه است که علاقه‌ی زیادی به حرف ایکس دارد. ایکس‌دات‌کام (X.com) که اکنون به توییتر ری‌دایرکت می‌شود، نام اصلی سرویس مالی پی‌پال بود. حرف ایکس در نام شرکت SpaceX وجود دارد و حتی تسلا نیز خودروی SUV خود را با نام تسلا مدل X عرضه کرده است. ایلان ماسک یک شرکت هوش مصنوعی به نام xAI دارد و صراحتاً گفته است که می‌خواهد توییتر را به «ایکس، اپلیکیشنِ همه‌چیز» تبدیل کند.

تغییر برند توییتر واضح‌ترین نشانه‌ برای اثبات این حقیقت مهم است: توییتر فرسنگ‌ها با دوران قبل از ماسک فاصله دارد و هرگز به آن شبکه‌ی اجتماعی‌ای که می‌شناختیم تبدیل نخواهد شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

خداحافظی با نقاط کور دنیا

برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی، همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست