باارزش‌ترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۰؛ هواوی در ده تای اول

برند

داتیکا- BrandFinance اخیرا لیست باارزش‌ترین برندهای جهان در سال ۲۰۲۰ را منتشر کرد. در این لیست شاهد حضور هواوی در میان ده برند باارزش دنیا هستیم که موفقیت چشم‌گیری برای این گوشی‌ساز چینی محسوب می‌شود.

به گزارش داتیکا، به نقل از فارنت،

شرکت بریتانیایی BrandFinance به‌تازگی لیست ۵۰۰ برند با ارزش سال ۲۰۲۰ را منتشر کرده است. در این لیست باارزش‌ترین برندهای جهان در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰ معرفی شده‌اند. همان‌طور که قابل انتظار می‌رفت شش جایگاه از ده رتبه برتر این لیست مربوط به ایالات متحده است. چین با سه شرکت و کره جنوبی نیز با برند سامسونگ تنها یک جایگاه از ده رتبه برتر را به خود اختصاص داده‌اند.

 

آمازون که بک غول تجارت الکترونیکی محسوب می‌شود توانسته است در رتبه اول با ارزش‌ترین برند قرار بگیرد. این شرکت ۲۲۰٫۷ میلیارد دلار ارزش دارد که به نسبت سال گذشته ۱۷٫۵ درصد افزایش یافته است. این افزایش مربوط به گسترش خدمات ابری، سرویس استرسم و لجستیک است.

رده بندی برندهای برتر 2020

رشد ۱۱٫۹ درصدی ارزش گوگل در باارزش‌ترین برندهای جهان

گوگل دیگر شرکت آمریکایی با ارزش تخمینی ۱۵۹٫۷ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گرفته است. این نشان دهنده رشد ۱۱٫۹ درصدی به نسبت سال گذشته است. سومین برند با ارزش دنیا نیز اپل است که ۱۴۰٫۵ میلیارد دلار ارزش دارد. با این حال این رقم به نسبت سال گذشته ۸٫۵ درصد کاهش یافته است.

مایکروسافت نیز در طی یکسال گذشته با افت ارزش برند ۲٫۱ درصدی مواجه شده است. مطمئنا این موضوع در سیاست‌های کلی مایکروسافت و اپل در سال جاری تاثیرگذار خواهد بود.

در رتبه‌های چهارم تا دهم باارزش‌ترین برندهای جهان شرکت‌های مایکروسافت با ارزش ۱۱۷ میلیارد دلار، سامسونگ با رقم ۹۴٫۴ میلیارد دلار، بانک Industrial and Commercial چین با ارزش ۸۰٫۷ میلیارد دلار، فیسبوک با رقم ۷۷٫۹ میلیارد دلار، والمارت با ارزش ۷۷٫۵ میلیارد دلار، China Ping An با رقم ۶۹ میلیارد دلار و هواوی با ارزش ۶۵ میلیارد دلار قرار گرفته است.

برندهای برتر 2020

در بخش صنعت شرکت‌های تکنولوژی با در اختیار داشتن ۴۶ کرسی از لیست باارزش‌ترین برندهای جهان و با ارزش بیش از ۹۸۶٫۵ میلیارد دلار رتبه اول را به خود اختصاص داده‌اند. در تقسیم‌بندی بر اساس منطقه نیز آمریکا با ۲۰۵ شرکت با ارزش بیش از ۳۲۰٫۴ میلیارد در رتبه اول و چین با داشتن ۷۰ شرکت در این لیست ۵۰۰تایی با ارزش بیش از ۱۳۳٫۴ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گرفته است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : کسب و کار،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست