بازطراحی ترافیک شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال

وزیر ارتباطات با تاکید بر پیگیری برای حل مشکل سرعت و کیفیت اینترنت گفت: بازطراحی ترافیک شبکه ملی اطلاعات تا پایان سال تکمیل می‌شود. عیسی زارع‌پور با درج پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من و خانواده‌ام مانند شما گاهی از کندی و تاخیر شبکه کلافه و گله‌مند می‌شویم.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، کندی شبکه دلایل مختلفی دارد که یکی از آنها عبور و توزیع کل ترافیک شبکه از پایتخت است. وی توضیح داد: تصور کنید یک هموطن در سیستان‌وبلوچستان بخواهد به محتوایی در استان همجوار مثل کرمان دسترسی داشته باشد یا اینکه بخواهد روی پلت‌فرم وطنی «قرار» با یک فامیل در استان خود تصویری صحبت کند؛ قاعدتا اگر چنین ارتباطی مستقیم باشد باید کمتر از ۵ میلی‌ثانیه برقرار شود، اما هم اکنون این طور نبوده و چنین ارتباطی باید مسیر میان سیستان و بلوچستان و تهران و برگشت به کرمان را بچرخد و حدود ۳۰‌میلی‌ثانیه تاخیر دارد. این یعنی کندی و تاخیر در ارتباط! وزیر ارتباطات تاکید کرد: حالا اگر این ارتباط بین دو اپراتور متفاوت باشد، پیچیدگی و تاخیر در مسیر باز هم بیشتر می‌شود و اگر ارتباط بین داخل و خارج کشور باشد بازهم بیشتر خواهد شد.

زارع‌پور افزود: حالا همکاران من در شرکت ارتباطات زیرساخت، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان فناوری اطلاعات و پژوهشگاه ارتباطات با همراهی اپراتورها و شرکت‌های تامین‌کننده محتوا، آستین بالا زده‌اند که این مشکل را حل کنند. یعنی قرار است جریان ترافیک داده در کشور را بازطراحی کنند، طوری که به جای توزیع تمام ترافیک کشور از پایتخت، محتوا در نزدیک‌ترین محل و در مراکز منطقه‌ای توزیع داده، توزیع شده و تاخیر و کندی به حداقل برسد. به گفته وی، این کار با فعال کردن نقاط توزیع شبکه داخلی (IXP) و نقاط دروازه دسترسی به اینترنت بین‌المللی (IGW) ممکن است. در این صورت توزیع محتوای داخلی هم متناسب با همان نقاط توزیع شبکه داخلی انجام می‌شود.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: در فاز نخست این طرح که یکی از پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات است، نقاط توزیع داده و محتوا در شهرهای تبریز، شیراز و مشهد ایجاد می‌شود و در فاز دوم، طبق طراحی تا ۱۰ مرکز توزیع داده در نقاط مختلف کشور ایجاد خواهد شد. البته کار اپراتورها در ایجاد این مراکز خیلی سخت است و باید مورد حمایت قرار گیرند. زارع‌پور گفت: به یاری پروردگار تا پایان سال جاری بازطراحی ترافیک شبکه تکمیل و همزمان اقدامات اجرایی برای پیاده‌سازی این طرح شروع می‌شود و به تدریج طرح در چند فاز تکمیل خواهد شد.

وی افزود: از زمانی که این مسوولیت سنگین را پذیرفتم با خود عهد کردم که هر روز پیگیر حل مشکل اتصال و سرعت و کیفیت ارتباطات باشم تا هیچ هم‌وطنی کلافه و گله‌مند نشود و با راحتی و آرامش از خدمات فناوری استفاده کند. حالا هم وظیفه خود می‌دانم که هر کاری برای بهبود کیفیت و سرعت ارتباطات در کشور انجام می‌شود را به شما مردم عزیز گزارش داده و بازخوردهای شما را دریافت کنم.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل