بازگشت خدمات موبایلی گوگل به گوشی‌های آنر

سرویس‌دهی خدمات موبایلی گوگل برای گوشی‌های برند آنر با رونمایی از سری گوشی‌های آنر ۵۰ از سر گرفته می‌شود.

به گزارش داتیکا به نقل از پیوست، جنگ تجاری میان چین و آمریکا نهایتا باعث شد تا گوگل از سال ۲۰۱۹ ارائه خدمات موبایلی خود را برای دستگاه‌های برند هواوی و زیرمجموعه‌های آن ممنوع کند. در آن زمان برند آنر که یکی از زیرمجموعه‌های هواوی بود هم شامل این تحریم شد. به این ترتیب گوشی‌های جدید آنر که پس از تاریخ شروع تحریم‌ها تولید می‌شدند، از دریافت سرویس‌ها و خدمات گوگل محروم بودند.

توییت اکانت رسمی آنر در آلمان که دریافت سرویس‌های موبایلی گوگل برای سری آنر ۵۰ را تایید کرده است

تحریم‌های آمریکا و قطع روابط تجاری شرکت‌های آمریکایی با برند‌های چینی مانند هواوی، باعث شد تا این شرکت اواخر سال گذشته میلادی زیربرند آنر را به مجموعه تازه تاسیس «Shenzhen Zhixin» بفروشد.

حالا پس از حدود ۶ ماه از واگذاری این شرکت، آنر از لیست سیاه تحریم‌های آمریکا خارج شده و می‌تواند مجددا برای دریافت خدمات نرم‌افزاری و تجارت سخت‌افزار با شرکت‌های آمریکایی وارد همکاری شود.

این خبر توسط اکانت توییتر آلمانی آنر که به سوال یکی از کاربرانش پاسخ داده بود تایید شده است. آخرین سری از پرچمداران آنر قرار است با آخرین نسخه از اندروید و رابط‌کاربری MagicUI وارد بازار شوند.

انتظار می‌رود آنر با روابط تجاری تازه‌ای که با غول‌های تراشه‌سازی آمریکایی نظیر کوآلکام و اینتل آغاز کرده بتواند خیلی سریع جایگاه خود را در بازار گوشی‌های هوشمند از رقبا پس بگیرد و یا حتی جایگاه تازه‌ای برای خود در بازار آسیا و اروپا رقم بزند.

سری آنر ۵۰ قرار است با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام راهی بازار شود. و از آنجایی که حالا مانند دیگر گوشی‌ها به سرویس‌های موبایلی گوگل و دیگر امکانات گوشی‌های پرچمدار مجهز است این سری می‌تواند به یکی از اصلی‌ترین انتخاب‌ کاربران تبدیل شود.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

رونمایی گوگل از جما

گوگل یک مدل هوش مصنوعی متن‌باز به نام جما (Gemma) منتشر کرده است که می‌گوید با استفاده…

حقایقی جالب در مورد اینترنت

داتیکا-برنرز لی، دانشمند حوزه کامپیوتر در آزمایشگاه فیزیک ذرات ژنو سوئیس، تلاش می‌کرد راهی آسان برای دانشمندان…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست