بازگشت دوباره اکانت روزنامه‌نگاران تعلیق‌شده به توییتر

توییتر رسما از فعال شدن دوباره اکانت‌های روزنامه‌نگارانی خبر داد که در هفته گذشته و به دلیل نقض قوانین این شبکه اجتماعی تعلیق شده بودند.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، ایلان ماسک، مالک توییتر پس از تعلیق این اکانت، با راه‌اندازی یک نظرسنجی در توییتر، دیدگاه کاربران را درباره ادامه این تعلیق و لغو آن جویا شد. اگرچه نتایج این نظرسنجی به نظر ایلان ماسک، نزدیک نبود اما وی بازگشت دوباره اکانت‌های توییتر به این پلتفرم را صادر کرد.

مالک میلیاردر توییتر روز پنجشنبه، اکانت گروهی از روزنامه‌نگاران از جمله رایان مک از نیویورک تایمز، دروهال از واشینگتن پست و دانی اوسالیون از سی‌ان‌ان را به دلیل آنچه به گفته وی، نقض قوانین جدید این شرکت در افشای اطلاعات مکانی کاربران، به حالت تعلیق درآورد.

ماسک در ابتدا، نظرسنجی نخست را برای پیگیری نظرات کاربران نسبت به لغو یا ادامه تعلیق منتشر کرد که کفه ترازو به سمت لغو محدودیت سنگینی می‌کرد. وی اما دوباره و به مدت ۲۴ ساعت بعد، نظرسنجی دوم را راه‌اندازی و این سوال را مطرح کرد: ممنوعیت برای هفت روز باقی بماند یا فورا لغو شود.

نزدیک به ۳.۷ میلیون رای برای این نظرسنجی ثبت شد که ۵۸.۷ درصد کاربران به لغو ممنوعیت رای دادند. ایلان ماسک نیز اندکی بعد با انتشار توییتی نوشت ممنوعیت‌ها را لغو خواهد کرد و این روزنامه‌نگاران دوباره به توییتر برگشتند. ماسک در توییت خود نوشت: مردم نظرشان را گفتند.

بر اساس قوانین جدید توییتر، انتشار اطلاعات موقعیت مکانی زنده که لوکیشن یک فرد را نشان می‌دهد، صرفنظر از آنکه این اطلاعات به صورت عمومی‌در دسترس باشد، ممنوع است. اکانت این روزنامه‌نگاران به دلیل انتشار مطالبی در خصوص تعلیق اکانت متعلق به جک سویینی که اطلاعات مربوط پروازهای جت شخصی ایلان ماسک را منتشر می‌کرد، تعلیق شد.

این تعلیق اما واکنش‌های زیادی را به دنبال داشت و بسیاری از چهره‌های شناخته‌شده و سازمان‌ها، اقدام ماسک را محکوم کردند. ایلان ماسک در جریان رویدادی در Spaces اعلام کرد که شیوه برخورد با روزنامه‌نگاران و خبرنگاران، تفاوتی با شیوه برخورد با دیگر کاربران ندارد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست