لبه دانش

با اسکن لحظه ای قلب از طریق لباس آشنا شوید

پژوهشگران به تازگی توانسته‌اند یک جلیقه ECG پیشرفته ایجاد کنند که تنها در عرض 5 دقیقه تصاویری دقیق از فعالیت‌های الکتریکی قلب افراد به ثبت می‌رساند. این دستگاه پوشیدنی یک پیشرفت چشمگیر در حوزه پزشکی و تصویربرداری پزشکی به شمار می‌آید. دستگاه ثبت نوار قلب یا همان ECG مجموعه‌ای از 12 الکترود است که در اطراف قفسه سینه و روی اندام‌های انتهایی بدن نصب شده و در نهایت فعالیت‌های الکتریکی قلب را ثبت می‌کنند.

به گزارش newatlas، پژوهشگران از ساخت اولین جلیقه ECG غیرتهاجمی و قابل استفاده مجدد خبر داده‌اند که تنها در عرض پنج دقیقه می‌تواند تصویری با وضوح بالا از فعالیت‌های قلب بیماران ارائه کند.ترکیب داده‌های ثبت شده توسط این جلیقه با اسکن‌های MRI قلب می‌تواند به شناسایی افراد دارای مشکلات قلبی کمک شایانی کرده و راه را برای درمان دقیق‌تر بیماران هموار کند.

گبی کاپتور (Gaby Captur)، یکی از پژوهشگران فعال در ساخت جلیقه ECG در رابطه با این دستاورد پزشکی اعلام کرده است:

در طول چند دهه گذشته فرایند تصویربرداری پزشکی از قلب بیماران پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، با این وجود در زمینه ثبت فعالیت‌های عصبی و الکتریکی این عضو حیاتی چندان تغییری نداشته‌ایم. فناوری استاندارد برای نظارت بر فعالیت‌های الکتریکی قلب یا همان الکتروکاردیوگرام 12 لید (ECG)، در 50 سال به سختی تغییر کرده است.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست