بررسی نهایی سند حمایت از حقوق کاربران در سکوهای فضای مجازی

کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی، با بررسی نهایی سندی به‌منظور حمایت از حقوق مردم در سکوها، گام مهمی برای حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی برداشت.

به گزارش داتیکا از مرکز ملی فضای مجازی، نشست کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای مرکز ملی فضای مجازی به ریاست «سیدمحمد امین آقامیری» برای بررسی نهایی سندی به منظور حمایت از حقوق مردم در سکوها (پلتفرم‌ها) برگزار شد.

یکی از دغدغه‌های اعضای کمیسیون عالی در تهیه این سند، رفع اختلاف ارتباطی تصمیم‌گیران و متولیان حاکمیتی با سکوها است و در طراحی فرآیندها تلاش شده که سکوها فقط با تنظیم‌گر بخشی خود در ارتباط بوده و به آن‌ها پاسخگو باشند.

این سند در راستای تضمین آزادی‌های مردم در چارچوب قانون در حوزه استفاده از سکوهای فضای مجازی و حمایت از حقوق مردم، تهیه و توسط کمیسیون عالی مصوب شده است.

سند تنظیم روابط حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی، پیش از این در سه جلسه متوالی در این کمیسیون و با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف مورد بررسی دقیق قرار گرفته بود که در نهایت پس از بحث و بررسی نهایی مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

این اقدام مرکز ملی فضای مجازی در راستای تسهیل دستیابی به فضای مجازی مطبوع و مطلوب، برای ذی‌ربطان مختلف مانند تنظیم‌گران بخشی، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، قوه قضائیه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین سکوهای فضای مجازی وظایفی را تعیین کرده است.

بنابر این گزارش، معاونت فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی پیش از تهیه پیش‌نویس این سند، در جلسات متعددی با حضور مدیران سکوهای داخلی و فعالان این حوزه، بحث و بررسی مبسوطی به‌منظور تهیه پیش‌نویس اولیه این سند انجام داد و آن را به کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا ارائه کرد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست