اخبار عمومی

برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات

عیسی‌زارع‌پور درصورت رأی اعتماد مجلس قرار است وزیر جدید ارتباطات شود.

به گزارش داتیکا به نقل از روزنامه همشهری، 8موضوع مهم مرتبط با حوزه ماموریتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات احصا شده است که می‌تواند به‌عنوان رئوس برنامه‌های عیسی زارع‌پور، وزیر پیشنهادی سید ابراهیم رئیسی برای تصدی پست وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات درنظر گرفته شود.

این موضوعات شامل حکمرانی دیجیتال و تعاملات بین‌المللی، دولت هوشمند و تحول دیجیتال، شبکه ملی اطلاعات، تنظیم مقررات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقتصاد دیجیتال، حفظ حریم خصوصی و امنیت فضای تبادل اطلاعات، فناوری فضایی و پست است.

درواقع زارع‌پور در مورد هرکدام از این موضوعات، به بیان وضعیت، مهم‌ترین چالش‌ها و راهبردهای پیشنهادی برای برون‌رفت از وضع موجود و رسیدن به وضع مطلوب می‌پردازد.

وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم با برخورداری از تحصیلات مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات و سابقه فعالیت‌های مرتبط با این حوزه، از امیدهای رئیس‌جمهور هشتم برای تحول در موضوعات گفته‌شده به شمار می‌آید.

زارع‌پور را به‌عنوان بنیانگذار و نخستین رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد می‌شناسند. زمانی که او در این جایگاه مستقر شد، بر فراهم کردن شرایط برای استفاده خانواده‌ها از فضای مجازی و سالم‌سازی این فضا تأکید می‌کرد.

وزیر پیشنهادی وزارت فاوا که در سال89 به‌عنوان مدیر نمونه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شد، دکتری مهندسی کامپیوتر خود را با گرایش شبکه‌های رایانه‌ای در سال2016‌ (سال95) از دانشگاه نیوساوت ولز استرالیا دریافت کرده است. او همچنین در همین دانشگاه و دانشگاه صنعتی‌شریف 2دوره پسادکترا با عنوان نسل جدید شبکه‌های رایانه‌ای را پشت سر گذاشته است.

زارع‌پور زمانی که در قوه قضاییه به‌عنوان رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات منصوب شد، از آنجا که اعتقاد داشت این قوه می‌تواند رضایتمندی مردم را به همراه داشته باشد، تلاش کرد بعضی از سامانه‌ها و اپلیکیشن‌های کاربردی مرتبط با قوه قضاییه را کامل یا راه‌اندازی کند. یکی از اقدامات مهم او در این دوره راه‌اندازی اپلیکیشن «عدالت همراه» بوده است.
اگرچه برخی منابع، او را عضو یک سازمان مردم‌نهاد (فمپ) می‌دانند که به فیلترینگ گسترده معتقد است و احتمال می‌دهند که زارع‌پور از طرح صیانت حمایت کند، اما سخنان او در روز معارفه در سمت رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات، تا حدودی امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد.

زارع‌پور در مراسم معارفه خود گفته بود: «مردم طعم فناوری را چشیده‌اند و همه کارهایشان را از این طریق انجام می‌دهند. این بستر مفید آسیب‌هایی را در کنار خود دارد که من معتقدم ناشی از نبود فرهنگسازی درست است.»

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل