برنامه اسرائیل، امارات و بحرین برای ایجاد سپر سایبری/ هدف: مقابله با هکرهای ایرانی

هکرهای ایرانی قبلا توانسته بودند به موبایل رئیس موساد نفوذ و عکس های خصوصی اش را منتشر کنند
اسرائیل و 3 کشور امارات، بحرین و مراکش به دنبال ایجاد “سپر سایبری مشترک” برای مقابله با حملات سایبری از سوی ایران هستند. آنها این سپر سایبری را “گنبد آهنین سایبری” نامیده اند.
به گزارش داتیکا به نقل از عصرایران، سه کشور امارات، بحرین و مراکش دو سال قبل روابط با اسرائیل را عادی کردند. آنها هم اکنون با تل آویو، رابطه نظامی – امنیتی نیز دارند.

شبکه اسرائیلی آی 24 نیوز گزارش داد نشست هایی برای ایجاد سامانه متشرک برای دفاع سایبری به دلیل تهدیدات روبه افزایش از سوی هکرهای ایرانی برگزار کردند. هدف این نشست ایجاد سامانه مشترک دفاع سایبری برای مقابله با هکرهای ایرانی یا مرتبط با ایران است.

رئیس مدیریت ملی اینترنت در اسرائیل (گابی پورتنوی) گفت: این نشست، تاریخی است. این اقدامی از سوی همه طرف ها درباره همکاری در زمینه اینترنت علیه دشمنان مشترک است.

او این طرح جدید را “گنبد آهنین سایبری” توصیف کرد.

“گنبد آهنین” نام سامانه دفاع هوایی اسرائیل است که برای مقابله با حملات موشکی و پهپادی استفاده می شود.

برنامه اسرائیل، امارات و بحرین برای ایجاد سپر موشکی سایبری

پیش از این هم خبرهایی درباره هماهنگی و همکاری اسرائیل با کشورهای امارات و بحرین برای ایجاد سامانه دفاع مشترک هوایی زیرنظر ارتش امریکا برای مقابله با پهپادها و موشک های ایرانی منتشر شده بود.

در ابتدای ماه جاری میلادی (دسامبر) هم اسرائیل و امریکا، تمرین سایبری مشترک را برگزار کردند. این بزرگترین تمرین سایبری دو طرف برای مقابله با تهدید سایبری از سوی ایران توصیف شده است.

این تمرین در مرکز “جورجیا سایبر” واقع در ایالت جورجیا امریکا برگزار شد. این هفتمین تمرین سایبری مشترک اسرائیل و امریکاست.

روزنامه القدس العربی نوشت: حملات الکترونیکی از جمله از طرف ایران و غزه به اسرائیل، ادعای برتری اسرائیل در زمینه امنیت سایبری را رد می کند. به ویژه که این حملات سایبری بارها موفقیت آمیز بوده اند و توانستند به مراکز امنیتی و حیاتی اسرائیل نفوذ کنند.

در گذشته، هکرهایی که اعتقاد بر این است ایرانی بودند شرکت بزرگ اینترنتی در اسرائیل را هک کردند و همین باعث شد بسیاری از سایت های اینترنتی اسرائیل، با مشکل و اختلال مواجه شوند.

در ماه اگوست گذشته هم گزارش هایی نشان داد هکرهای مرتبط با ایران توانستند به گوشی موبایل “دیوید برنیع” رئیس موساد (سازمان اطلاعات امنیت خارجی اسرائیل) دسترسی یابند. آنها عکس های دندان و توصیه های دندانپزشکی درباره ضرورت نظافت روزانه دندان هایش را منتشر کردند.
این برای دومین بار بود که هکرها توانسته بودند در چند ماه، اطلاعات خصوصی رئیس موساد را منتشر کنند.

قبل از این و در ماه مارس گذشته هم هکرها توانستند فرم اطلاعات مالیاتی رئیس موساد را به دست بیاورند و در فضای اینترنت منتشر کنند. تاریخ این فرم مربوط به سال 2022 بود و اطلاعاتی درباره حقوق ماهانه، وام ها و حقوق بازنشستگی وی داشت. آنها همچنین عکس و فیلم های شخصی از رئیس موساد را منتشر کردند.  تصاویری از بلیط هواپیما و فرم مالیاتی او و اعضای خانواده اش و تصویر ماهواره ای از خانه رئیس موساد از دیگر موارد افشا شده هکرها هستند.

دستگاه حمایت از حریم خصوصی اسرائیل هم در گذشته تایید کرد هکرهای ایرانی توانستند اطلاعات بیش از 300 هزار اسرائیلی را به دست آوردند. هکرها با نفوذ به سایت یک شرکت بزرگ و معروف گردشگری اسرائیل، توانستند این اطلاعات را کسب کنند.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

عامل حملات سایبری اخیر چیست؟

استفاده از مولفه‌های قدیمی و آسیب‌پذیر، بسیاری از سیستم‌های دفاعی سامانه‌های کاربران را سست کرده، به‌نحوی که…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست