برنامه مجلس برای کاهش قیمت خرید نت/ فضا را برای کسب‌وکارهای مجازی و خانوار ایمن می‌کنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما در مجلس بدنبال این هستیم که هزینه‌های خرید نت را کاهش دهیم و موانع بر سر راه کسب و کار منطقی و آبرومند را برطرف کنیم و فضای مجازی را برای خانواده و صاحبان کسب و کار سالم‌سازی و ایمن کنیم.

به گزارش داتیکا به نقل از ایلنا، سیدعلی یزدی‌خواه، با اشاره به تاکید نمایندگان مجلس بر تقویت کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی اظهار داشت: باید تلاش کنیم شرایط لازم برای کسب و کارهای سالم اینترنتی فراهم و این شیوه از کسب درآمد توسعه یابد. البته این کسب و کارها خطرات خاص خود را نیز دارد اما به لحاظ صرفه‌جویی در وقت و هزینه تمام‌شده کالا دارای مزیت است. ضمن اینکه پرداخت‌های به‌هنگام باعث می‌شود گردش مالی تولیدکننده و مصرف‌کننده افزایش یابد.

وی افزود: البته ممکن است مشکلاتی نیز در فضای کسب و کارهای اینترنتی شاهد باشیم از جمله اینکه اجناس ارسالی با آنچه سفارش داده شده تطابق نداشته باشد و درصد کمی سوءاستفاده هم صورت گیرد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس آلوده بودن فضای مجای به اقدامات غیراخلاقی، غیرقانونی و خارج از عرف را از دیگر مشکلات این عرصه برشمرد و گفت: پلیس فتا و دادستانی باید نسبت به جلوگیری از چنین فضایی ورود کنند.

وی از آمادگی مجلس برای اصلاح یا وضع قانون جدید در حوزه فضای مجازی خبر داد و افزود: نمایندگان مجلس بخصوص کمیسیون فرهنگی آمادگی لازم برای کمک به مجریان این عرصه را دارند.

یزدی‌خواه با انتقاد از بروز و ظهور سایت‌های شرط‌بندی‌ و بازی‌های غیرمشروع، گفت: ما در این زمینه نیز بدنبال اصلاح امور بوده و به دستگاه اجرایی کمک می‌کنیم.

وی یادآور شد: به طور کلی مبادلات الکترونیکی و خرید کالا و خدمات به صورت غیرحضوری در کشور در حال گسترش است و بعد از کرونا نیز همین شیوه تداوم خواهد داشت، به همین جهت ما در مجلس بدنبال این هستیم که هزینه‌های خرید نت را کاهش دهیم و موانع بر سر راه کسب و کار منطقی و آبرومند را برطرف کنیم و فضای مجازی را برای خانواده و صاحبان کسب و کار سالم‌سازی و ایمن کنیم.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

پوسته‌سازی در فضای مجازی

کارشناسان امنیتی و برنامه‌نویسان، پوسته‌سازی یا ایجاد یک نسخه کپی از پلتفرم اصلی را مخالف امنیت و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست