اخبار عمومی

تحریم شیائومی لغو شد

شیائومی پس از برنده شدن در دادگاه، دیگر در لیست سیاه افزایش سرمایه گذاری های ایالات متحده قرار ندارد.

به گزارش داتیکا به نقل از ترنجی،‌ تقریبا دو ماه پیش بود که صبح جمعه ای بیدار شدیم و دیدیم که شاهد تحریم شیائومی توسط آمریکا هستیم. این یعنی که سومین تولیدکننده بزرگ موبایل در دنیا تحریم شد اما اکنون شاهدیم که لغو تحریم شیائومی توسط آمریکا صورت گرفته است.

هر چند که این تحریم مانند تحریم هواوی توسط آمریکا خیلی کمرشکن نبود اما به هر حال خوب است که حالا این شرکت می تواند روی سرمایه گذاری سرمایه داران آمریکایی خود هم حساب کند.

دادگاه ایالات متحده، وزارت دفاع را از اجرای یا تعیین شیائومی به عنوان یک شرکت نظامی کمونیست چینی (CCMC) نهی کرد.

دو ماه پیش شیائومی به دلیل اتهامات ارتباط با ارتش چین در لیست سیاه دریافت سرمایه های ایالات متحده قرار گرفته بود. این شرکت این ادعاها را بارها انکار کرد و از دولت آمریکا به دلیل “تحریمی ضد قانون اساسی” شکایت کرد. دادگاه امریکا این پرونده را به نفع شیائومی رای داده است.

شیائومی دیگر از افزایش سرمایه گذاری های ایالات متحده منع نیست. علاوه بر اینکه دادگاه ایالات متحده، وزارت دفاع را از اجرای یا تعیین شیائومی به عنوان یک شرکت نظامی کمونیست چینی (CCMC) نهی کرده است، همچنین حکم اجرایی را که شیائومی را از دریافت سرمایه های ایالات متحده محدود می کرد، حذف کرد. شیائومی همچنین در پی صدور حکم دادگاه بیانیه ای صادر کرده است.

شیائومی ۲ ماه پیش و به دلیل ادعای ارتباط با ارتش چین توسط دولت دونالد ترامپ تحریم شد. این شرکت بلافاصله این ادعا را رد کرد و بعداً وزارت دفاع و خزانه داری ایالات متحده را به دلیل تحریم “ضد قانون اساسی” به دادگاه کشاند.

این تحریم از پاییز ۱۴۰۰ مانع از سرمایه گذاری مستقیم آمریکایی ها یا خرید تلفن های هوشمند از غول فناوری چینی می شد. دادگاه ایالات متحده اکنون این رای را به نفع این شرکت چینی صادر کرده و دستورالعمل ۱۳۹۵۹ در مورد اشخاص امریکایی برای خرید اوراق بهادار و الزام اشخاص امریکایی به واگذاری دارایی های خود در شیائومی را حذف کرده است.

پس از تصمیم دادگاه، شیائومی بیانیه ای صادر کرده است. در بیانیه آمده است: «شیائومی مجدداً تأکید می کند که یک شرکت بزرگ تحت بازرگانی و تجارت عمومی است که به طور مستقل اداره می شود و محصولات الکترونیکی مصرفی را فقط برای مصارف غیرنظامی و تجاری ارائه می دهد.»

در ادامه آمده است که تصمیمات قبلی امریکا در مورد تشخیص شیائومی به عنوان یک شرکت نظامی کمونیست چینی، خودسرانه و دمدمی مزاج است و قاضی با آن موافق است.

غول فناوری چینی قصد دارد به درخواست خود از دادگاه برای تعیین غیرقانونی بودن این اتهام و حذف دائمی این نگاه ادامه دهد.

«شیائومی یک شرکت فناوری جوان و پر انرژی است. طی سالهای گذشته، ما محصولات الکترونیکی مصرفی شگفت انگیز مانند تلفن های هوشمند و تلویزیون های هوشمند با قیمت های صادقانه را به مصرف کنندگان در سراسر جهان ارائه داده ایم. ما متعهد هستیم که با شرکای جهانی خود کار کنیم تا همه در جهان از طریق فناوری نوآورانه زندگی بهتری داشته باشند.»

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست