تصمیم برای قطع اینترنت در زمان کنکور به شورای امنیت کشور سپرده شد

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش از تصمیم به قطع سراسری اینترنت در روز برگزاری مرحله اول کنکور در ۲۹ و ۳۰ دی ماه خبر داد. حالا هم امروز (۱۴ دی) در حاشیه جلسه هیئت دولت وزیران ارتباطات و علوم اعلام کرده‌اند این تصمیم نیاز به مصوبه شورای امنیت کشور دارد.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، حسن مروتی، معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش امروز (۱۴ دی) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت که تصمیم دارند اینترنت اینبار برای برگزاری مرحله اول کنکور سراسری به صورت سراسری قطع شود.

او در این مورد توضیح داد: «سال گذشته درخواست کردیم که اینترنت به صورت سراسری قطع شود، اما به دلیل مشکلاتی که قطع اینترنت به همراه خودش داشت این اتفاق نیفتاد و اینترنت به صورت نقطه به نقطه در محل برگزاری آزمون قطع شد که این کار هم مشکلی را برای جلوگیری از ارتباط با اینترنت انجام نداد.»

او ادامه داد: «درست است که سال گذشته به صورت نقطه به نقطه در برخی مناطق اینترنت قطع شد، اما برخی توانسته بودند از آنتن‌های دیگر کمک بگیرند. اینها بحث‌های فنی است، ولی وقتی آنتنی در یک منطقه قطع شود در همان منطقه می‌توانند از آنتن دیگری که کمی دورتر است استفاده کنند.»

در این برنامه اعلام شد که وزارت ارتباطات باید در این مورد و تصمیم‌گیری در خصوص آن اظهارنظر کند. حالا عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره خبر قطع اینترنت در روز کنکور، اعلام کرد که سازمان سنجش درخواست دراین زمینه درخواست داده و این درخواست در حال بررسی است. عیسی زارع‌پور تاکید کرده که هنوز چیزی مصوب نشده است. او در این زمینه گفته است: «من تصمیم‌گیر نیستم و شورای امنیت کشور باید تصمیم بگیرد.» زارع‌پور توضیح داده است: «از آنجایی که ابزار و ادواتی پیدا شده که با اتصال به اینترنت می‌توان از آن‌ها در جلسات کنکور استفاده و تقلب کرد، برای حفظ حقوق شرکت‌کنندگان در کنکور اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع شود.»

همچنین وزیر علوم هم گفته استاینترنت فقط در حوزه‌ها و مناطق برگزاری کنکور قطع خواهد شد. محمدعلی زلفی گل در حاشیه جلسه هیئت دولت گفته که اینترنت قرار است در حوزه‌هایی که کنکور برگزار می‌شود و در شهرستان و محوطه محل برگزاری، اینترنت قطع شود. زلفی‌گل تاکید کرده که این تصمیم نیاز به مصوبه شورای امنیت کشور دارد.

همزمان با برگزاری کنکور سراسری در تابستان ۱۴۰۱، اینترنت اپراتورهای تلفن همراه در مناطق برگزاری کنکور نیز با قطعی همراه بود. روابط عمومی همراه اول آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام به درخواست سازمان سنجش صورت گرفته است.

قطع اینترنت با هدف عدم دسترسی شرکت‌کنندگان کنکور به منابع درسی و همچنین جلوگیری از سرقت سوالات کنکور صورت گرفت.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

پوسته‌سازی در فضای مجازی

کارشناسان امنیتی و برنامه‌نویسان، پوسته‌سازی یا ایجاد یک نسخه کپی از پلتفرم اصلی را مخالف امنیت و…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل