تصویب شد؛ اینفلوئنسرها باید مالیات بدهند+جزئیات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد آیین‌نامه اجرایی دریافت مالیات از اینفلوئنسرها در هیئت دولت تصویب شد. در ادامه با جزئیات این طرح آشنا خواهیم شد.

به گزارش داتیکا به نقل از گجت نیوز، مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد آیین‌نامه اجرایی مالیات از اینفلوئنسرها در هیئت دولت تصویب شد و منتظر آیین‌نامه مربوط به دریافت این مالیات هستیم تا بتوانیم آن را در ماه‌های پایانی سال به اجرا برسانیم.

جزئیات دریافت مالیات از اینفلوئنسرها
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه بیان کرد بر اساس این قانون قرار است از هر فرد در هر کدام از شبکه های مجازی که بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده دارد و از محل تبلیغات درآمد کسب می‌کنند، مالیات دریافت شود. وی افزود ماهیت این طرح در واقع مالیات بر درآمد بوده و در آیین‌نامه کاملا مشخص شده که فرایند شناسایی، فراخوان و دریافت مالیات به چه صورتی به انجام خواهد رسید.

طغیانی در ادامه افزود در بودجه سال ۱۴۰۰ پایه‌های مالیاتی جدیدی در نظر گرفته شده که البته در بودجه ۹۹ نیز شاهد این اتفاق بوده‌ایم. مالیات بر خانه‌های لوکس یا خودروهای گران‌قیمت نمونه‌هایی از پایه‌های مالیاتی جدید از نوع مالیات بر ثروت محسوب می‌شوند که در سال قبل برای اجرای آنها از سوی دولت دوازدهم اقدامی جدیدی انجام نشد، اما دولت سیزدهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این خصوص آیین‌نامه‌هایی را به تصویب رساند تا از ۶ ماهه دوم شاهد اجرای آنها باشیم. از این رو می‌توان بخشی از مشکلات مربوط به کسری بودجه را حل کرد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از گفته‌های خود بیان کرد بانک اطلاعاتی مربوط به خودروهای لوکس از بانک اطلاعاتی خانه‌ها در دسترس‌تر است. وی افزود سامانه املاک و اسکان برای شناسایی خانه‌های خالی در حال تکمیل است و در قانون مربوط به احتکار مسکن و خانه‌های گران‌قیمت بسیار پرکاربرد خواهد بود. مالیات بر خانه‌های لوکس نوعی مالیات بر ثروت محسوب می‌شود که البته طرح مالیات بر خانه‌های خالی را باید یک نوع مالیات نگرفتن به حساب آورد؛ چرا که هدف از این طرح خالی نماندن خانه‌ها بوده تا مسکن در بازار بیشتر عرضه شود.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

زیست دیجیتـال مصنـوعی

حامد بیدی – در شرایط طبیعی، ایده ساخت یک محصول توسط متخصصان در یک کشور، می‌تواند برای…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل