تعداد فروشگاه‌های اینترنتی استان همدان ۹۵ درصد افزایش یافت

مدیرکل پُست استان همدان از افزایش ۹۵ درصدی تعداد فروشگاه های خرید و فروش اینترنتی پس از شیوع ویروس کرونا در این استان خبر داد.

به گزارش داتیکا به نقل از ایرنا، محمد امیدی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا و افزایش استقبال مردم از خریدهای اینترنتی تعداد فروشگاههای آنلاین طرف قرارداد با اداره پست استان از ۴۲ به ۸۰ مورد افزایش یافت.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۸۰ هزار مرسوله مبتنی بر خرید و فروش آنلاین طی سال جاری در سطح استان ارسال شده که افزایش ۱۰۶ درصدی نسبت به ۹ ماه نخست پارسال را نشان می دهد.

به گفته وی، بیشتر بسته ها و مرسوله های ارسال شده از خریدهای اینترنتی در این مدت گیاهان دارویی، لباس و قطعات الکترونیکی بودند.

مدیرکل پست استان همدان گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و شکل گیری پویش «در خانه بمانیم» رویکرد و استقبال مردم به خرید اینترنتی بیشتر شده که در نتیجه فعالیت شرکت برای ارسال به موقع و ایمن بسته های پستی نیز افزایش چشمگیری یافته است.

امیدی افزود: گسترش فناوری اطلاعات نه تنها گستره فعالیت و خدمات پستی را کاهش نداده بلکه با طراحی سرویس های جدید در بستر «آی-تی» خدمات بیشتر و بهتری متناسب با نیاز مردم در شرکت پست ارائه می‌شود.

وی گفت: نیاز به مجموعه ای تحت عنوان پُست و اهمیت آن به عنوان تکمیل کننده زنجیره خرید و فروش، به ویژه در دوران همه گیری کرونا و تاکید بر خارج نشدن از خانه، بیش از پیش مورد توجه مردم و نهادها قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل پُست استان همدان، آمار مجموع مرسوله های پستی وارده و صادره استان در ۹ ماه نخست امسال به بیش از سه میلیون فقره رسیده است.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست