تقویت سرویس تجارت الکترونیک شرکت ملی پست

محسن وطن پرست، مدیرکل مهندسی عملیات و راهبری سرویس شرکت ملی پست، عملکرد و برنامه‌های پیش روی سرویس تجارت الکترونیک این شرکت را تشریح کرد

به گزارش داتیکا به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، محسن وطن پرست با اشاره به اقدامات به عمل آمده در خصوص سرویس تجارت الکترونیک طی سال‌های گذشته ابراز داشت: این سرویس با سرعت درحال پیمودن گام‌های مرحله رشد و رسیدن به مرحله بلوغ است.

او با تأکید بر رویکرد شرکت ملی پست در ایجاد سکوی تجارت الکترونیک و طراحی مدل کسب و کار بر پایه سیستم‌های پلتفرمی اظهار کرد: این امکان بیش از پیش فراهم شده تا با اهتمامی مضاعف در صدد تقویت این سرویس و ورود به بازار‌های جدید باشیم.

او با بیان اینکه بر اساس رویکرد‌های جدید کسب و کار، این سرویس در ابتدای مسیر تحول است افزود: اقدامات پیشین پیرامون تکالیف مندرج در اساسنامه شرکت ملی پست، نظارت بر کالا‌های عرضه شده و سالم سازی فضای کسب و کار همچنین تدابیر معمول در خصوص مدیریت وجوه حاصله، از طریق تجهیز موزعین به دستگاه‌های M-POS (با همکاری شرکت‌های PSP) توانایی سرویس را به گونه‌ای فراهم نموده که پیش‌بینی می‌شود در ادامه مسیر شاهد جهشی چشمگیر در جهت شکوفایی این سرویس باشیم.

وطن پرست با بیان اینکه در حال حاضر ۴۸ شرکت و ۴۸۰۰ فروشگاه در این کسب و کار از طریق سامانه گیت وی و سامانه بازارالکترونیک مشغول فعالیتند گفت: اهداف تبیین شده رشد ۶۵ درصدی درآمد و ۱۲ درصدی ترافیک در نه ماهه سال ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل را محقق نموده‌اند.

او اضافه کرد: صرف نظر از برنامه‌هایی که تاکنون در حوزه زیر ساختی این سرویس همانند تجهیز موزعین به دستگاه‌های کارتخوان همراه انجام شده، برنامه‌های دیگری با هدف توسعه و مدیریت هزینه طرح ریزی شده است که در این راستا توجه ویژه به جایگاه گردش مالی بین فعالین این کسب و کار صورت پذیرفته و در قالب تسویه حساب بموقع وجوه، نمود داشته است.

مدیرکل مهندسی عملیات و راهبری سرویس با یادآوری اینکه در گام نخست، صدور چک‌های واریز حق‌السهم طرفین در حداقل زمان ممکن و به صورت روزانه انجام می‌شود ادامه داد: در گام دوم با برنامه‌ریزی و تدوین پروژه تسهیم آنلاین وجوه کالا و خدمات و واریز به حساب شرکت‌ها/ فروشگاه‌های طرف قرارداد و اجرای پایلوت این پروژه در دو فروشگاه منتخب، زمینه به گونه‌ای فراهم خواهد شد تا با تسهیم برخط حق‌السهم طرفین و تامین رضایت ذینفعان، بر گستره این فعالیت افزوده شود.

او افزود: در زمینه حرکت به سمت بهبود مستمر نیز برنامه‌هایی نظیر بروز رسانی شاخص‌های کیفی، تهیه و تدوین کارنامه عملکرد واحد‌های اجرایی، بروز رسانی وصول وجوه، نظارت برکاهش مرسولات برگشتی، افزایش نظارت بر توزیع دقیق مرسولات پستی، بازنگری دستورالعمل‌ها و استفاده از باکس‌های پستی جهت تامین امنیت مرسولات طرح ریزی شده که بخشی از آن محقق و مابقی در آینده‌ای نزدیک عملیاتی خواهد شد.

وطن پرست ادامه داد: علاوه بر اقدامات انگیزشی که پیش‌تر در راستای جذب فعالین این کسب و کار به آن اشاره شد، این اداره کل به منظور تامین حداکثری رضایت ذینفعان، پروژه‌هایی را در کمیته بازمهندسی فرآیند‌های کلیدی، با هدف چابک‌سازی و اصلاح فرآیند‌های عملیاتی تدوین نموده، تا زمینه حمایت از شرکت‌های فعال در حوزه تجارت الکترونیک را فراهم نماید.

او افزود: در راستای کمک به اشتغال بر پایه خدمات ارزش افزوده، طرح ایجاد مراکز سرویس شتابدهی ستاپ که با استفاده از ظرفیت‌های موجود شرکت ملی پست مانند تخصیص فضای اداری مورد نیاز در واحد‌های پستی و فراهم نمودن تسهیلات بانکی کم بهره کلید خورده، می‌تواند مولفه‌ای اثربخش در توسعه همکاری‌های فعالین این کسب و کار باشد.

وطن پرست با یادآوری اینکه همواره در طی مسیر به سمت ارائه مطلوب و با کیفیت خدمات، مشکلات متعدد درون و برون سازمانی سد راه است گفت: حل مشکلات درون سازمانی نیازمند آسیب شناسی و بازمهندسی و حل مشکلات برون سازمانی مستلزم تعامل و رایزنی‌های منطقی است.

او ادامه داد: اداره کل مهندسی عملیات و راهبری سرویس، با هدف فایق شدن بر مشکلات داخلی با همتی مضاعف پایش‌های سیستمی را در دستور کار قرار داده و بازخورد‌های حاصله را همراه با تصمیم‌سازی‌های به هنگام، در قالب گزارشات مدیریتی جهت تصمیم‌گیری مناسب ارایه می‌نماید.

مدیرکل مهندسی عملیات و راهبری سرویس با تاکید بر اهمیت استراتژیک همکاری با سازمان‌ها و نهاد‌هایی نظیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گمرک، پلیس فتا و … جهت فراهم نمودن بستر مناسب فعالیت در حوزه تجارت الکترونیک افزود: این مقوله نیز همواره مدنظر مقامات ارشد شرکت است و با پی‌ریزی برنامه‌ها و تدابیر مدیریتی که به آن اشاره شد، تاکنون توانسته‌ایم بر مشکلات پیش آمده غلبه نماییم.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

زنان؛ زیان‌دیدگان فیلترینگ

تداوم فیلترینگ پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارهای خرد ضربه وارد کرده است. طبق آمارهایی که به‌تازگی…
آخرین مطالب : خبر ویژه،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست