تمرین کسب‌وکار در مراکز رشد و نوآوری کشور

در شرایط اقتصادی کنونی که راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کشور هزینه‌های زیادی به همراه دارد باید مسیرهای کوتاه‌تر و ارزان‌تری پیدا کنیم تا بتوانیم به سرخط عملیاتی کردن ایده‌های خود برسیم. ایده‌هایی که می‌توانند به کسب‌وکارهای بزرگی بدل شوند.

به گزارش داتیکا به نقل از فارس، یکی از این مسیرهای پیش رو که نقطه آغاز کسب‌وکارهای صاحبان ایده شده است، قدم گذاشتن در مراکز رشد و نوآوری است. مراکزی که واحدهای فناور نوپا را در دل خود پرورش می‌دهند و آماده به کار می‌کنند.

* تمرین کسب‌وکار در بیش از ۱۵۰ مرکز رشد و  نوآوری در سراسر کشور 

این واحدها عمدتا در بیش از ۱۵۰ مرکز رشد و نوآوری که در سراسر کشور فعال هستند تمرین کسب‌وکار می‌کنند تا بتوانند فعالیتشان را تبدیل به یک شخصیت حقوقی مستقل به عنوان یک شرکت یا واحد فناور کنند تا با ارتقاء توانشان موضوع دانش‌بنیان بودن شرکت‌ها را هم احراز کنند.

«شرکت‌هایی که بخواهند به عنوان دانش‌بنیان احراز صلاحیت شوند باید یک مسیر ارتقایی را طی کنند. امروز بیش از ۶۰۰ مرکز رشد واحدهای فناور، ۳۸ پارک علم و فناوری و ۱۵۰  مرکز نوآوری در سراسر کشور حضور فعال دارند که عمدتا بر مبنای مزیت‌های قومی شکل‌ گرفته‌اند.»

* تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور 

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این مطلب، می‌گوید: با تداوم فعالیت‌ شرکت‌‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور، تلاش می‌کنیم از این فعالیت‌ها حمایت کامل کنیم.

با روند رو به رشد فعالیت زیست‌بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی در کشور در آینده‌ای نه‌چندان دور، جایگاه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان در اقتصاد کشور برجسته‌تر خواهد شد. فعالان کوچک اقتصادی که دور از چشم بازار بزرگ نفتی در مراکز رشد و کارخانه‌های نوآوری، رشد می‌کنند.

فعالیت بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ استارتاپ‌ در زیست‌بوم فناوری، ایران را در منطقه آسیای جنوب غربی و در منطقه منا به یک کشور بسیار پیشرو در حوزه توسعه کسب‌‌وکارهای نوآورانه قرار داده است.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

زنان؛ زیان‌دیدگان فیلترینگ

تداوم فیلترینگ پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به کسب‌وکارهای خرد ضربه وارد کرده است. طبق آمارهایی که به‌تازگی…
آخرین مطالب : فناوری ارتباطات،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست