تهدید جدید فیشینگ برای کاربران

مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری نسبت به تهدید جدید ایمیل های فیشینگ برای کاربران از طریق نسخه تکامل یافته باج‌افزار DeathRansom هشدار داد.

به‌گزارش مهر به نقل از مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری، نسخه تکامل یافته باج‌افزار DeathRansom دارای قابلیت رمزگذاری فایل‌ها با استفاده از یک فرایند رمزگذاری مستحکم است.

پژوهشگران Fortinet که این باج افزار تکامل یافته را کشف کرده‌اند می گویند: باج‌افزار DeathRansom در دو ماه گذشته، به طور روزانه کاربران را هدف قرار داده است.

اولین آلودگی‌های DeathRansom در نوامبر ۲۰۱۹ گزارش شده است. نسخه‌های اولیه این باج‌افزار یک شوخی تلقی می‌شدند. در آن زمان این باج‌افزار صرفاً پسوند فایل‌ها را بدون رمزگذاری آن‌ها، تغییر می‌داد. این کار برای فریب کاربر جهت پرداخت مبلغ باج انجام می‌شد و کاربران تنها با تغییر پسوند فایل‌ها می‌توانستند آن‌ها را بازیابی کنند.

به گفته Fortinet، نمونه‌های جدید DeathRansom از یک ترکیب پیچیده از الگوریتم‌هایی چون Curve۲۵۵۱۹، Salsa۲۰، RSA-۲۰۴۸، AES-۲۵۶ ECB و XOR برای رمزگذاری فایل‌ها استفاده می‌کند.

کارشناسان افتا همچنان از کاربران می خواهند تا ایمیل‌های مشکوک را به هیچ وجه باز نکنند.

در همین حال پایگاه اینترنتی ZDNet به نقل از پژوهشگران Fortinet، اعلام کرده است: نویسنده این باج‌افزار مسئول طیف گسترده‌ای از کارزارهای مخرب سایبری در سال‌های گذشته بوده است. پیش از توسعه و توزیع باج‌افزار DeathRansom، اپراتور این بدافزار زمان خود را صرف آلوده کردن کاربران توسط چندین سارق گذرواژه از جمله Vidar، Azorult، Evrial و ۱ms۰rryStealer، و همچنین کاوش‌گرهای رمزارز مانند SupermeMiner کرده است.

نویسنده DeathRansom سال‌ها در آلوده‌سازی کاربران به بدافزارها، استخراج نام‌های کاربری و گذرواژه آن‌ها از مرورگرها و سرقت اطلاعات احراز هویت آنلاین فعالیت داشته است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

انواع فیشینگ چیست؟

فیشینگ فریبنده، استفاده از جعل وب‌سایت، استفاده از برنامه‌های مختلف و بدافزارها، فیشینگ تلفنی و فیشینگ درگاه‌های…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست