تهران و خراسان رضوی پرچمداران کسب‌وکار اینترنتی هستند

یکی از راه‌هایی که می‌توان به وسیله آن از تغییرات کسب‌وکار‌های آنلاین در دوران کرونا آگاهی پیدا کرد، بررسی بخش پشتیبانی پلتفرم‌ها و سایت‌های خرید و فروش آنلاین است. اگر این آمار بالا رفته باشد طبعا تعداد آگهی‌های ثبت شده هم بیشتر شده و کالاهای بیشتری با این مکانیزم عرضه شده است. اگرچه ممکن است فعال شدن مرکز تماس یا پشتیبانی سرویس و سایت‌های خرید و فروش آنلاین به دلایلی اضطراری یا ایرادات فنی هم در بعضی روزها جهش داشته باشد اما با بررسی یک بازه طولانی‌تر، ضریب خطا کاهش می‌یابد. داده‌های مرکز تماس پشتیبانی سایت دیوار نشان می‌دهد تعداد تماس‌ها در تابستان امسال در مقایسه با بهار ۹۹ و تابستان سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. در تابستان امسال تعداد کل تماس‌ها در طول فصل به عدد ۵۰۰ هزار نزدیک شده، در صورتی که در همین مقطع از سال گذشته تعداد کل تماس‌ها به ۳۰۰ هزار مورد نمی‌رسید. حتی در بهار امسال هم بخش پشتیبانی سایت دیوار روزهای خلوت‌تری داشت و کمتر از ۴۰۰ هزار تماس در کل فصل با این بخش برقرار شده بود. بنابراین این آمارها نشان می‌دهد که آمار ثبت آگهی و استقبال از فروش آنلاین روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش داتیکا به نقل از روابط‌عمومی دیوار، تعداد تماس ورودی پشتیبانی سایت دیوار نشان می‌دهد سه‌شنبه‌ها شلوغ‌ترین و جمعه‌ها خلوت‌ترین روز برای این مرکز است. تفاوت هم در این حد است که در روزهای سه‌شنبه تقریبا دو برابر جمعه با بخش پشتیبانی تماس برقرار می‌شود. در رتبه بعد دوشنبه‌ها و چهارشنبه‌ها هستند که تقریبا با هم برابرند. شنبه‌ها و یکشنبه‌ها هم شانه به شانه یکدیگر در پله بعد قرار می‌گیرند و پنجشنبه‌ها فقط از روز جمعه تعداد تماس بیشتری دارد. بنابراین اکثر کاربران روزهای وسط هفته را موعد مناسبت تری برای ثبت آگهی و خرید و فروش می‌دانند.

آمار‌های مرکز پشتیبانی تیم دیوار نشان می‌دهد در تابستان امسال تعداد کل تماس‌ها در طول فصل به عدد ۵۰۰ هزار نزدیک شده است.
شلوغ‌ترین ساعت کاری مرکز تماس پشتیبانی دیوار از ساعت ۱۱ تا یک ظهر است. تا قبل از ظهر روند تعداد تماس‌ها به شکل صعودی پیش‌روی می‌کند. بعد از رسیدن به قله تا ساعت ۱۵ این روند نزولی می‌شود و در مرحله بعد با یک صعود جزئی، آمار تماس‌ها وارد کانال‌های پایینی بعدی می‌شود تا نیمه شب که به کف می‌رسد. بنابراین برآورد می‌شود که نمودار ثبت آگهی‌ها در طول روز هم به همین منوال پیش می‌رود.

تعداد تماس ورودی پشتیبانی سایت دیوار نشان می‌دهد سه‌شنبه‌ها شلوغ‌ترین و جمعه‌ها خلوت‌ترین روز برای این مرکز است.
آیا از روی تعداد تماس‌های ورودی به بخش پشتیبانی می‌توان به تصویر درستی از پراکندگی جغرافیایی ثبت آگهی‌ها در کل کشور هم رسید؟ از این منظر ۴۷.۶ درصد کل تماس‌ها از استان تهران است. با توجه به تمرکز فعالیت اقتصادی و قرارگیری شرکت‌ها در پایتخت و جمعیت حدود ۱۵ میلیون نفری استان تهران منطقی هم به نظر می‌رسد که عمده آگهی در این استان ثبت می‌شود. در رتبه دوم استان خراسان رضوی با ۹.۵ درصد تماس‌ها قرار دارد.

از نظر پراکندگی جغرافیایی ثبت آگهی‌ها در کل کشور، تهران با ۴۷.۶ درصد در جایگاه نخست و خراسان رضوی با ۹.۵ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.
این استان هم از نظر جمعیت بعد از تهران دومین استان پرجمعیت کشور است. استان البرز همسایه غربی تهران هم از ۷.۹ درصد تماس‌ها سهم می‌برد که بالاتر از استان هایی مثل اصفهان و فارس و خوزستان قرار می‌گیرد. این در حالی است که این سه استان به همین ترتیب که اسم بردیم پرجمعیت ترین استان‌های کشور از رتبه سوم تا پنجم هستند. استان خوزستان هم بالاترین سهم از کل بودجه کشور را می‌برد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست