جزئیات قطعی مسیر فیبرنوری اینترنت بین الملل

یک مقام آگاه در شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص قطعی روز گذشته بخشی از مسیر پهنای باند بین الملل که باعث اختلال اینترنت برخی کاربران شد توضیح داد و گفت: شبکه به حالت نرمال بازگشته است.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، از روز گذشته برخی کاربران در نقاط مختلف کشور، قطع و وصلی و اختلال در دسترسی به اینترنت را گزارش کرده اند.

در این زمینه یک مقام آگاه در شرکت ارتباطات زیرساخت با تایید اختلال به وجود آمده، گفت: این اختلال مربوط به قطعی دو مسیر فیبرنوری بین الملل بوده که تاثیری روی شبکه زیرساخت کشور داشته است اما هم اکنون این مشکل برطرف شده و از شب گذشته ارتباطات به حالت نرمال بازگشته است.

وی در تشریح جزئیات قطعی به وجود آمده، گفت: در مجموع ۷۰۰ گیگابیت از ارتباطات کشور به دلیل قطعی فیبرنوری در مسیر پهنای باند بین الملل دچار اختلال شده بود. ۵۰۰ گیگابیت از این ظرفیت مربوط به قطعی فیبر مسیر جنوب از سمت کانال سوئز بود و ۲۰۰ گیگابیت از این اختلال نیز در مسیر شمال مربوط به قطعی فیبر در دریای سیاه می شد.

این مقام آگاه با بیان اینکه پهنای باند مسیر جنوب کشور از قطر به سمت اروپا و دریای سرخ و کانال سوئز تامین می شود، اضافه کرد: قطعی فیبر در کشور مصر باعث بروز اختلال در این مسیر شده بود که ظرف حدود ۳ ساعت مشکل برطرف شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند اینترنت کشور ۴.۴ ترابیت برثانیه است، خاطرنشان کرد: قطعی فیبر در این دو مسیر، حدود یک هفتم زیرساخت ارتباطی کشور را تحت تاثیر قرار داد و در ساعاتی برخی کاربران، این اختلال را احساس کردند.

وی تاکید کرد: هم اکنون وضعیت زیرساخت ارتباطی کشور نرمال است و وجود اختلال دسترسی در شبکه برخی اپراتورها به دلیل مشکلات زیرساخت را تایید نمی کنیم.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست