اخبار عمومی

جلسه هم‌اندیشی اپراتورهای ثابت و مخابرات ایران برگزار شد

مدیران شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی بر عادلانه‌تر کردن تعرفه‌ها، تغییر در شیوه کسب‌وکار و ایجاد ساختار متوازن و تعاملی برای پیشرفت حوزه ارتباطات ثابت تاکید کردند و نیاز توسعه و پیشرفت در زمینه‌ی اینترنت ثابت را سرمایه‌گذاری در این زمینه و منطقی کردن تعرفه‌ها می‌دانند.

به گزارش داتیکا به نقل از از مخابرات ایران، نشست بررسی و هم‌اندیشی درحوزه فعالان خدمات ثابت و هم‌افزایی تمام بازیگران عرصه اینترنت ثابت و ارایه‌دهندگان خدمات با حضور بازیگران حوزه ارتباطات ثابت کشور اعم از شرکت مخابرات ایران و شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی (FCP) برگزار و راهکارهای تقویت بازار ارتباطات ثابت و چالش‌ها و نقاط ضعف و قوت این حوزه به‌صورت تخصصی بررسی شد.

لزوم حرکت در یک مسیر برای رسیدن به اهداف مشترک
سید ایمان میری، مدیرعامل یکی از شرکت‌های اینترنتی با بیان اینکه برای بزرگ شدن بازار باید افزایش درآمد داشته باشیم، گفت: یکی از راه‌های افزایش درآمد عادلانه و منطقی کردن تعرفه‌هاست. همه ما می خواهیم تعرفه‌های خدمات مخابراتی افزایش یابد ودر این زمینه با وزارت ارتباطات باید به یک ادبیات مشترک برسیم. همه شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت به دنبال یافتن بازار بزرگ‌تری هستند. برای رسیدن به بازار بزرگ قاعدتا شرکتی که سرمایه‌گذاری بیشتری می‌کند سهم بیشتری دارد مانند مخابرات و به طبع باید سود بیشتری هم داشته باشد ولی مساله اینجاست که برای رسیدن به اهداف مشترک باید راهکارهای مناسب اندیشید.

وی با بیان اینکه شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت باید هزینه‌های زیرساختی خود را طبق قرارداد به مخابرات بدهند، اظهار کرد: شرکت مخابرات نیز باید با تعامل و هماهنگی بیشتر در این زمینه درست اجرا کند تا ورودی و خروجی هزینه و درآمد باهم جور شود. مسایل و چالش‌هایی که از سوی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت به رگولاتور عنوان می‌شود، یکپارچه نیست. مخابرات به‌عنوان بزرگ این بازار چگونه می‌تواند به جلو برود؟ باید همه با هم و یک‌صدا در یک مسیر حرکت کنیم و هر شرکتی راه جداگانه نرود.

میری افزود: شرکت مخابرات ایران می‌تواند با استفاده از دارایی‌های خود و ارایه امکانات به شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت علاوه بر دریافت هزینه و افزایش درآمد برای خود به شرکت‌ها نیز برای افزایش درآمد کمک کند و موجب بقا و رشد این شرکت‌ها شود. همه شرکت‌ها آمادگی همکاری و پرداخت هزینه در قبال دریافت امکانات زیرساختی از مخابرات را دارند. باید سیاست متوازن در بازار ICT اجرایی شود و شرکت مخابرات برای کاهش هزینه و توسعه بازار باید ساختار و استراتژی مناسب تدوین کند تا سودآور شود.

وی قرارداد بیت‌استریم را مناسب دانست و تصریح کرد: امیدوارم مدیریت جدید مخابرات با شفافیت بیشتر با شرکت‌ها تعامل و ارتباط برقرار کند تا هماهنگی بیشتر با شرکت‌ها صورت گیرد. شرکت ها در زمینه توسعه فیبر نوری آمادگی سرمایه‌گذاری دارند، به‌شرطی که شرکت‌ها نیز در درآمد حاصله منصفانه سهیم باشند. با این کار می‌توان بازار ارتباطات ثابت را دوباره بدست آورد و مخابرات نیز با عمده‌فروشی به آرپوی بالایی دست یابد ودر نتیجه هم خودش هم شرکت‌ها در نهایت سود ببرند.

اولویت سرمایه‌گذاری به پروانه‌داران حوزه ICT داده شود
محمدعلی یوسفی‌زاده؛ مدیرعامل یکی دیگر از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی، مهم‌ترین نیاز بازار را هم‌افزایی واقعی شرکت مخابرات ایران با FCP‌ها عنوان کرد و افزود: البته در حوزه رگولاتوری و مباحث دیگر تمام شرکت‌های ارتباطات ثابت به‌عنوان یک کل و با هم باشند و همواره از یک موضع حرکت کنند تا بتوانند موجبات پیشرفت بازار حوزه ارتباطات ثابت را فراهم کنند.

وی با بیان فرازونشیب‌های موجود در صنعت ICT گفت: با رویکرد مناسب مدیریت جدید در مخابرات امیدواریم تحولاتی لازم برای ایجاد توسعه بازار صورت گیرد و چالش‌های موجود را از میان بردارند تا کشور در این حوزه حیاتی به توسعه برسد. لازم است در بخش ICT سرمایه‌گذاری صورت گیرد و با توجه به توان سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی که هر چند هم‌سنگ با سهامداران مخابرات نیست، اولویت به پروانه‌داران این حوزه داده شود، زیرا آنها تاکنون توانستند با سرعت پوشش کافی داشته باشند.

یوسفی‌زاده به رقابت سالم و برابری تعرفه و کشف خلاقیت‌های جدید اشاره کرد و افزود: باید سهم بازار به تفکیک برای شرکت‌هایی که می‌خواهند همراه مخابرات باشند تعیین شود تا بتوانند به سمت بازار بزرگ‌تر در این حوزه پیش بروند. ۲۵ درصد ترافیک آینده ارتباطات در مقابل ۱۰۰ میلیون مشترک تلفن همراه و ۶ میلیون مشترک ثابت، تنها سهم ۴۸ درصدی بازار را داراست. تمامی ترافیک‌ها به شبکه همراه سوق داده شده و باید بهینه‌سازی صورت گیرد تا خدمات با کیفیت به خانه‌های مردم آورده شود و این تنها با تضمین برنامه‌ها و استراتژی‌های مخابرات محقق خواهد شد.

زین‌العابدین گندمکار نیز ضمن تاکید بر لزوم هم‌افزایی بدون شعارزدگی و حل واقعی چالش‌های موجود، اظهار کرد: بازار ارتباطات کشور به‌خصوص در بخش ارتباطات ثابت باید مانند یک دست و نگاه مشترک، مواضع خود را مطرح کرده و در بخش‌های قیمت‌گذاری و تعرفه‌گذاری نیز، مهم‌ترین نقش را در ایجاد یک ساختار متوازن و قدرتمند به کمک شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور ایفا کنند. به شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت ثابت فرصت بدهید تا تعامل بیشتر صورت گیرد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست