حمایت از کسب‌وکارهای دانش‌بنیان در مجلس

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس با وضع و اصلاح قوانین و همچنین مصوبات بودجه می‌تواند به رونق فضای کسب و کارهای استارت‌آپی و دانش بنیان کمک کند.

به گزارش داتیکا به نقل از سیتنا، رویداد دو روزه «آفرینه» در قالب بیست و ششمین رویداد آنلاین «دوشنبه‌های استارت‌آپی» با هدف جذب سرمایه در حوزه صنایع خلاق و هویت‌ساز، صبح دوشنبه 10خرداد ماه با حضور پنج استارت‌آپ این حوزه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

محمد وحیدی، عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری و نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی، در مورد حمایت‌های مجلس در حوزه دانش بنیان‌، گفت: حمایت دولت از کسب و کارهای دانش بنیان و استارت‌آپی مهم و ضروری است اما حمایت مورد انتظار فضاهای کسب و کار، از مجلس شورای اسلامی است و مجلس با وضع و اصلاح قوانین و همچنین مصوبات بودجه می‌تواند به رونق فضای کسب و کارهای استارت‌آپی و دانش بنیان کمک کند.

نماینده مردم بجنورد در مورد نیاز کشور به آموزش آنلاین نیز گفت: بیشترین استارت‌آپ‌های این رویداد در حوزه آموزش هستند. در شرایط کرونا آموزش آنلاین یکی از مسائل مهم در کشور است. در این دوران حدود 1.5 میلیارد دانش آموز در جهان در شرایط کرونا نیاز به آموزش مجازی داشتند و وجود آموزش آنلاین به یکی از ضرورت‌های زندگی امروز تبدیل شده است.

وحیدی ادامه داد: سرمایه‌گذاران و علاقمندان باید در مورد فضاهای آموزش آنلاین نیازسنجی کنند زیرا در حال حاضر نیازهای مختلفی چون المپیادهای دانش‌آموزی، آزمون‌های سراسری پایه‌های نهم و دوازدهم و آزمون کنکور سراسری که پیش از این حضوری برگزار می‌شدند، وجود دارد که می‌توانند با تکیه بر فناوری به‌صورت مجازی برگزار شوند. در این راستا استارت‌آپ‌ها می‌توانند کمک کنند که میزان اطمینان‌بخشی و کاهش ضریب خطا از طریق برگزاری آنلاین این آزمون‌ها تامین شود. این مهم نیازمند توجه استارت‌آپ‌های این حوزه است تا توان خود را ثابت کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در مورد آینده کسب و کارها در جهان نیز خاطرنشان کرد: ظرفیت ایجاد فرهنگ و بسترسازی برای کسب و کارهای استارت‌آپی را باید فراهم کنیم زیرا بسیاری از مشاغل مهم جهان در آینده تحت تاثیر فرصت‌های استارت‌آپی قرار خواهند گرفت به‌طوری‌که فروشگاه‌های بزرگ در آینده دیگر به شکل فیزیکی امروز وجود نخواهند داشت و صنعت مارکتینگ در نگاه رو به آینده متحول خواهد شد، زیرا تجارت جهانی و صنعت مارکتینگ دنیا متاثر از کسب و کارهای استارت‌آپی متحول می‌شود.

وی بر رویکرد مثبت و اولویت‌محور مجلس در حوزه دانش بنیان تاکید کرد و گفت: حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان در مجلس شورای اسلامی به عنوان الگویی مهم کلید خورده است به‌طوری‌که اولویت نگاه دانش بنیانی کمیسیون آموزش به کسب و کارهای استارت‌آپی و مجموعه‌هایی است که مبنای دانشی دارند. با این رویکرد مجلس، امیدواریم که حوزه استارت‌آپی و دانش بنیان‌ها رشد جهشی داشته باشند و صنایع خلاق نیز بتوانند از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

نماینده مردم بجنورد در پایان به همراهی مجلس با اکوسیستم استارت‌آپی کشور اشاره کرد و گفت: اگر نیاز به حمایت قانونگذار در این عرصه احساس می‌شود به ما انعکاس دهید تا برای تسهیل کسب و کار و ایجاد فرصت جدید اقدام کنیم و این رویکرد جدید را در فضای اجتماعی و جامعه ایجاد کنیم.

لازم به ذکر است صندوق نوآوری و شکوفایی، رویداد دو روزه جذب سرمایه مورد نیاز برای ارائه استارت‌آپ‌های حوزه خلاق را با همکاری صندوق پژوهش و فناوری گیلان برگزار کرده است.

 

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست