حمایت مدیرعامل همراه اول از آزادی کاربران در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و انتقاد ضمنی‌اش از طرح صیانت

مدیرعامل همراه اول در جمع مدیران شرکت ارتباطات سیار ایران ضمن حمایت از آزادی کاربران در استفاده از شبکه‌های اجتماعی و وجود فضای رقابتی در این بخش، با برخوردهای سلبی با فضای مجازی مخالفت کرد.

به گزارش داتیکا به نقل از پیوست، طبق اطلاعات، تصاویر و پخش آنلاین برخی از حاضران در شبکه‌های اجتماعی، مهدی اخوان بهابادی، مدیرعامل همراه اول در جمع مدیران بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور، از ایجاد فضای رقابتی در توسعه شبکه‌های اجتماعی در کشور حمایت کرده و گفته است که با بسته شدن سرویس‌ها و پلتفرم‌های خارجی با هدف رشد نمونه‌های داخلی آنها، مخالف است.

اخوان در بخشی از سخنان خود که روز شنبه ۲۰ شهریور در فضای باز برگزار شد، خطاب به مدیران همراه اول می‌گوید: «روحیه من، کار ایجابی‌ است. در عملیات باید پروژه تعریف کنیم، برویم «شاد» راه بیندازیم، برویم پروژه «ذره‌بین» راه بیندازیم، برویم «روبیکا» راه بیندازیم. برای کشور، راه‌حلی جز راه‌حل ایجابی نیست. با بگیر و ببند، هیچ چیز درست نمی‌شود. اصلاً شما محال است بتوانید کاربر را به زور بیاوری داخل یک سرویس. محال است بتوانید با تهدید کاربر، بیاوردیش توی سرویس.»

او افزود: «باید سرویس قوی ارائه بکنی، با تنوع خیلی زیاد و برای سلایق مختلف، تا مردم ببینند و سرویس‌ها را «انتخاب» کنند. تا می‌خواهی مشوق بگذار؛ تا می‌توانی مشوق بگذار، این اشکال ندارد. جایزه بده، بسته اینترنت بده، خدمات رویش بگذار، خدمات دولت بگذار؛ ولی اگر روش کار، این شد که من آن‌طرفی‌ها را ببندم که مردم بیایند روی داخلی‌ها؛ این جواب نمی‌دهد، این می‌شود همین وضعیت خودرو که داریم می‌بینیم.»

اخوان تاکید کرد: «اصلاً بدون حضور همزمان آنها [سرویس‌های خارجی] نمی‌شود؛ یعنی اگر فضا، فضای رقابتی نباشد، نمی‌شود. من تازه جزو افرادی هستم که خودم توی این حوزه‌ها، نظرات تند دارم ولی بالاخره روال فضای مجازی، قاعده خودش رو دارد و انشاءالله که دوستان‌مان هم به این جمع‌بندی برسند.»

مدیرعامل همراه اول با اشاره به بازدیدهای مدیران دولتی و نمایندگان مجلس از مجموعه این اپراتور و دستاوردهای همراه اول در توسعه فضای مجازی گفت: «من تا حالا بیش از ۵٠ نماینده مجلس را آورده‌ام از «مرکز مانیتورینگ سرویس‌های دیجیتالی» همراه اول بازدید کنند تا متقاعدشان کنم. آخرین سری، همین هفته قبل، اعضای کمیسیون صنایع را آوردیم، خواهش کردیم، بیایید و ببینید، نگاه‌تان عوض می‌شود. ببینید موقعی که شما می‌روید طرح صیانت را مطرح می‌کنید، زیرآب پروژه‌های ما زده می‌شود. همه فکر می‌کنند که ما داشتیم کار می‌کردیم تا آن‌طرفی‌ها را ببندیم، بچه‌ها این‌طرف فحش می‌خورند. در صورتی که سیاست ما چنین چیزی نیست.»

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست