درآمد ۷۳ میلیارد تومانی مخابرات از آبونمان تلفن ثابت در نیمه نخست ۹۹

شرکت مخابرات ایران به رغم نهایی نشدن وضعیت قانونی دریافت آبونمان ماهانه از مشترکان تلفن ثابت اما در شش ماهه نخست سال ۹۹ مبلغ ۷۳ میلیارد و ۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان از این محل درآمد داشته است.

به گزارش داتیکا به نقل از آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هیات عمومی دیوان عدالت اداری پیش از این تعدادی از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عمدتا در خصوص مبالغ وضع و دریافت شده تحت عناوین آبونمان، رندآپ و حداقل کارکرد خطوط تلفن ثابت را از تاریخ تصویب ابطال کرده بود.

وزات ارتباطات باتوجه به اختیار قانونی در بند ج ماده ۵ قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین شرکت، اقداماتی را جهت بررسی مجدد این موضوع در دیوان عدالت اداری انجام داده‌اند و نهایتا با دستور ریاست قوه قضائیه، موضوع برای بررسی به دیوان عدالت اداری ارجاع شده است.

همچنین براساس مصویه مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده این شرکت در ۱۰ فروردین ماه ۹۸، دریافت حق اشتراک ماهانه از مشترکین شهری و روستایی تلفن ثابت، مصوب شده و از این بابت طی سال مبلغ ۲۰۹۴ میلیارد ریال درآمد شناسایی شده و در حساب‌ها منظور و اجرایی شده است.

براساس مصوبه مجمع مخابرات، تعرفه حق اشتراک ماهیانه هر خط تلفن ثابت برای روستاها ۱۰۰ تومان، برای شهرها دو هزار تومان، برای شهرستان ها ۲۵۰۰ تومان، برای مراکز استان ۴ هزار تومان، برای کلان شهرها ۵ هزار تومان و برای استان تهران ۸ هزار تومان تصویب شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست