دستور برای توقف فعالیت اپراتورهای ارسال پیامک خدماتی/ چالشی دیگر برای کسب‌وکارها

کسب‌وکارهای مختلف اعلام کرده‌اند که ارسال پیامک‌های خدماتی آنها متوقف شده است. براساس شنیده‌ها به دلیل مسائل امنیتی به صورت غیر رسمی به اپراتوها ارسال پیامک خدماتی دستور داده شده تا ارسال پیامک‌های خود و ارائه سرویس به شرکت‌های مختلف را متوقف کنند.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، آنطور که وب‌سایت خبری راه‌پرداخت گزارش داده، دلیل این تصمیم هک چندین سازمان بوده که از سرویس‌های پیامک خدماتی اپراتورهای فعال در زمینه ارسال پیامک انبوه استفاده می‌کرده‌اند. با این اتفاق هکر‌ها از مسیر و سرشماره ارسال پیامک انبوه این سازمان‌ها استفاده و پیام‌هایی برای کاربران ارسال و آنها را به اعتراض سراسری دعوت کرده‌اند. طبق شنیده‌های راه‌پرداخت این اتفاق در هفته گذشته نیز چندین بار رخ داده است.

«کاوه نگار» سرویس ارسال پیامک خدماتی در اطلاعیه‌ای که روی پنل کاربری خود گذاشته به خدمات‌گیرندگان خود اعلام کرده که تا اطلاع ثانوی ارسال پیامک از طریق این شرکت متوقف می‌شود.

توقف فعالیت اپراتورهای ارسال پیامک خدماتی باعث شده بسیاری از کسب‌وکارهایی که از این اپراتورها برای ارسال پیامک حاوی هویت‌سنجی، ارسال‌رمز‌های یک‌بار مصرف، اطلاع‌رسانی، ارسال پیامک پیگیری سفارش و… استفاده می‌کردند با مشکلات جدی روبه‌رو شود و به صورت کلی ثبت‌نام یا ورود در سرویس‌های داخلی از طریق پیامک مختل شده است.

در واقع به دنبال این اتفاق کاربران با مراجعه به اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌های مختلف نمی‌توانند از خدمات آنها که نیاز به ارسال پیامک دارد استفاده کنند.
طبق گزارش کاربران در حال‌حاضر امکان دریافت پیامک از سوی شرکت‌هایی مانند اسنپ، تپسی، الوپیک، دیجی‌کالا، فیلیمو، نماوا، علی‌بابا، ایران‌تلنت و… برای آنها یا غیرممکن یا با اختلال همراه شده است.

مدیران برخی کسب‌وکارهای استارتاپی در توییت‌های مختلف نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و اعلام کرده‌اند که بعد از قطعی اینترنت حالا توقف ارسال پیامک‌های خدماتی آنها را با مشکل دیگری روبه‌رو کرده است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست