رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه معرفی شد:‌ محمد کاظمی فرد کیست؟

محمد کاظمی فرد به عنوان رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه منصوب شد.

به گزارش داتیکا به نقل از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه (مافا)، طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه، محمد کاظمی‌فرد به عنوان رئیس جدید مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه منصوب شد. او جانشین عیسی زارع‌پور می‌شود که هفته گذشته برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مجلس رای اعتماد گرفت و حالا در بدنه دولت فعالیت دارد.

محمد کاظمی فرد متولد ۱۳۶۱ با مدرک دکترای مهندسی کامپیوتر از دانشگاه اصفهان و حال جایگزین عیسی زارع پور و عهده‌دار این مسئولیت شده است. او جزو هیات علمی دانشگاه رازی است و فایل رزومه‌اش نشان می‌دهد که بیش از ۱۱ کتاب و مقاله تا کنون از وی به چاپ رسیده است. موضوع پایان نامه دکترای کاظمی فرد حول محور احساسات در هوش مصنوعی بوده و باید گفت کاظمی فرد بیش از ۱۵ سال سابقه تجربه در طراحی و تولید سامانه‌های کاربردی و هوشمند در نهادهای مختلف را دارد.

او پیش‌تر در سمت «معاون امور سامانه‌ها و هوش قضایی» مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه مشغول به کار بود. با نگاهی به وبسایت شخصی کاظمی فرد می‌توان به برخی مطالب نوشته شده توسط خود او دست پیدا کرد. عمده مقالات کاظمی فرد نگاهی به دنیای فناوری از دریچه علوم انسانی بوده و در آخرین مطلبی که در این وبسایت منتشر ساخته به فناوری‌های نوین پیشران کشور در افق ۱۴۰۴ اشاره داشته است. او نقش دولت در پیشرفت زیست بوم فناوری را در این مقاله مهم دانسته و تاکید کرده که زیست بوم باید بتواند موارد مختلفی را در کشور حل و فصل کند که برخی از آنها به شرح زیر است:

  • ایجاد روال هایی برای کشف مشکلات کشور (مراکز نوآوری)
  • هدایت نهادهای تنظیم گر و زیرساخت ها در راستای مشکلات کشف شده
  • تطبیق فناوری نوین به مشکلات (نانو، فناوری اطلاعات، علوم شناختی و…)
  • ایجاد چرخه تربیت و جذب نیرو متخصص تا ایجاد بازار برای هر فناوری نوین
تعامل با برخی از سازمان ها متولی از جمله سازمان تامین اجتماعی، دارایی و امور مالیاتی، وزارت کار، گمرک و … که مستقیما در همه مجموعه های ایجاد شده تاثیر گذار هستند
با توجه به سابقه و دغدغه‌های کاظمی فرد پیرامون هوش مصنوعی و استفاده از آن در امور به نظر می‌رسد استفاده از این فناوری و موارد مشابه در ادامه راه اپلیکیشن عدالت همراه دور از ذهن نیست و باید دید که او مسیری را که زارع پور در این چند سال پیموده چگونه ادامه خواهد داد.
برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه

آخرین اخبار

فهرست