رئیس دادگستری تهران: بخش عمده‌ای از وقت دستگاه قضا صرف کلاهبرداری‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال می‌شود

علی القاصی، رئیس‌کل دادگستری استان تهران، گفته است این روزها بخش زیادی از وقت دستگاه قضایی کشور صرف رسیدگی به پرونده‌های متعدد مرتبط با کلاهبرداری‌های وابسته به ارزهای دیجیتال می‌شود و این دست از کلاهبرداری‌ها به یکی از مهمترین دغدغه‌های آنها تبدیل شده‌اند.

به گزارش داتیکا به نقل از خبرگزاری فارس، علی القاصی در خصوص کلاهبرداری‌های حوزه رمز‌ارزها گفت:

این نوع کلاهبرداری‌ها امروز به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما تبدیل شده است که بخشی از منشاء آن خلاهای قانونی است.

وی ادامه داد:

رمزارزها پدیده جدیدی است که نیازمند ریل‌گذاری قانونی است و باید برای دستگاه‌ها و نهادهایی که در قبال این پدیده مسئول هستند، مسئولیت‌سازی شود.

رئیس دادگستری استان تهران با تأکید به حوزه نظارت در پیشگیری خاطرنشان کرد:

بحث نظارت و پیشگیری در خصوص کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال مطرح است و باید مشخص شود که کدام دستگاه‌ها در این حوزه مسئولیت دارند، امروز هیچ کس خود را در مقابل این پدیده مسئول نمی‌داند.

القاصی تصریح کرد:

زمانی که از مردم کلاهبرداری می‌شود، ما باید آن را پیگیری کنیم و با آن برخورد لازم انجام دهیم، چرا نظارت‌های کافی صورت نمی‌گیرد و پیش از وقوع آن جلوگیری نمی‌شود؟

رئیس‌کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از انرژی و وقت دستگاه قضا صرف رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال می‌شود، گفت «ما باید به‌دنبال بازپس‌گرفتن اموال مردم باشیم».

وی با بیان این پرسش که چرا برای دستگاه‌هایی که بر فرایند این حساب‌های بانکی و اخذ این وجوه از مردم وظیفه دارند، مسئولیت‌سازی صورت نمی‌گیرد؟ خاطرنشان کرد:

امروز مهم‌ترین مسئله در حوزه رمزارزها بحث مسئولیت‌سازی نهادها و دستگاه‌های مربوطه است.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل