اخبار عمومی

راه‌اندازی اولین سامانه معاملات الکترونیک کشور بر پایه فناوری سیم‌کارت NFC

اولین سامانه هوشمند معاملات الکترونیک کشور «سمارای» بر پایه فناوری سیم‌کارت به منظور توسعه خدمات دولت الکترونیک NFC توسط شرکت خدمات ارتباطی رایتل، راه‌اندازی شد.

به گزارش داتیکا به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی رایتل؛ با استفاده از فناوری سیم‌کارت NFC مجهز به سرویس امضاء همراه رایتل، برای اولین بار در کشور فضای شفاف رقابتی بین تأمین‌ کنندگان کالا و خدمات و تسهیل و تسریع فرآیندهای معاملات الکترونیک از طریق فناوری‌های نوین جایگزین توکن، فراهم شد.

با ارایه این نوع سیم‌کارت که به سرویس امضاء همراه(MSS) رایتل مجهز است دو فاکتور مهم امنیت و شفافیت معاملات الکترونیک بر اساس آخرین استانداردهای تجارت الکترونیک جهان یعنی اثبات هویت کاربر و استناد‌پذیری اسناد دیجیتالی برای همه تامین کنندگان کالا و خدمات استفاده کننده از این سامانه، فراهم شده است.

پیش از این و بر اساس فناوری توکن، همه فعالان فضای معاملات الکترونیکی همچون اصناف، تأمین کنندگان کالا و خدمات می‌بایست با پرداخت هزینه‌، شناسه گواهی دیجیتال «توکن» فیزیکی مورد تایید مرکز صدور گواهی دیجیتال کشور CA را دریافت می‌کردند که هم اکنون شرکت خدمات ارتباطی رایتل با ارایه سیم‌کارت رایگان NFC مجهز به سرویس امضای همراه به تأمین کنندگان، بدون نیاز به حمل توکن یا کارت هوشمند همه فرآیندهای احراز هویت مبادله کنندگان و انکارناپذیری اطلاعات مبادله را در بالاترین سرعت و بر پایه Mobile Service از طریق تلفن همراه فراهم کرده است.

گفتنی‌است هم اکنون تمامی مناقصه‌ها و مزایده‌ها، ارزیابی کیفی تأمین‌کنندگان و استعلام‌های متوسط و جزئی از طریق سمارای انجام و نزدیک به ۲۰ ارزیابی کیفی برگزار شده‌است.

تامین‌کنندگان با مراجعه به سایت سامانه سمارای می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و فعال‌سازی پروفایل خود و درخواست حضور در ارزیابی کیفی و بارگذاری مستندات اقدام تا در فهرست کوتاه شرکت خدمات ارتباطی رایتل، قرار گیرند.

کانال تلگرامی: @sama_rightel، شماره واتس‌اپ: ۰۹۲۰۰۴۰۱۱۹۱، تلفن: ۰۲۱۲۷۶۵۴۵۴۵ و ۰۲۱۲۷۶۵۴۶۰۹ و نشانی الکترونیکی: sama.rightel.ir راه‌های ارتباطی با سامانه سمارای است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست