راه‌اندازی خط تولید هوشمند ماهواره‌ها با ظرفیت سالانه ۲۴۰ ماهواره در چین

نخستین خط تولید و مونتاژ هوشمند ماهواره‌ها در چین راه‌اندازی شد که این خط تولید هوشمند می‌تواند سالانه ۲۴۰ ماهواره تولید کند که وزن هر کدام از آنها کمتر از یک تن است.

به گزارش داتیکا به نقل از تسنیم،  نخستین ماهواره چین که از طریق خط تولید خودکار و هوشمند ساخته شده است، روز پنجشنبه از خط مونتاژ عبور کرده و ظرفیت تولید انبوه این نوع ماهواره‌ها نیز ایجاد شده است.

ماهواره تازه خارج شده از خط مونتاژ، توسط شرکت دولتی “China Aerospace Science and Industry Corporation Limited” ساخته شده است؛ این ماهواره در استان هوبئی مرکز چین تکمیل شده و یک ماهواره معمولی است که دارای هفت سیستم با قابلیت تولید انبوه است و امروز مونتاژ و آزمایش نهایی این ماهواره که خط تولید هوشمند آن در سال 2019 ساخته شده بود، به پایان رسیده است.

این خط تولید هوشمند می‌تواند به صورت خودکار، با تجزیه و تحلیل داده‌ها و نتایج، به صورت لحظه‌ای ترمینال کنترل، رویه‌ها و عملکردها را کنترل کند؛ این فناوری، تولید ماهواره را از انسان‌محور بودن به ماشین‌محور بودن تبدیل می‌کند و تولید انبوه را امکان‌پذیر می‌کند.

خط تولید هوشمند بیش از 40 درصد بهره‌وری تولید را افزایش داده و فضای تولید هر ماهواره را 70 درصد کاهش‌ می‌دهد و فضای لازم برای چرخه تولید را نیز بیش از 80 درصد کاهش داده است؛ این خط تولید هوشمند می‌تواند سالانه 240 ماهواره تولید کند که وزن هر کدام از آنها کمتر از یک تن است.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

رئیس سازمان فضایی ایران اعلام کرد نمونه دوم ماهواره «پارس یک» در مراحل پایانی است و امسال…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری ارتباطات

آخرین اخبار

فهرست