راه‌حلی برای افزایش سرعت شارژ گوشی

آیا سرعت شارژ گوشی اندرویدی شما کند شده است و نمی‌دانید دلیل آن چه می‌تواند باشد؟ ما در این مقاله ۱۰ دلیل رایج و راه حل مربوط به آن‌ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

به گزارش داتیکا به نقل از گجت‌نیوز، می‌توانید زمانی را به خاطر بیاورید که نیاز نبود تمام طول شب منتظر شارژ شدن گوشی خود باشید. در آن روزهای طلایی، باتری دستگاه اندرویدی شما تنها در طول یک ربع ساعت، از نوار قرمز رنگ به نوار سبز رنگ شارژ می‌رسید. اما این روزها، گوشی‌های ضعیف شما دائماً باید داخل شارژ باشند و فاصله‌ی هر بار شارژ کردن خیلی طول نمی‌کشید تا از سر برسد.

تجربه‌ی شما هرچه که باشد، زمان آن رسیده که ذره‌بین به دست بگیریم و مشکل کند شدن سرعت شارژ گوشی شما را پیدا کنیم. به شرط آن که علت این امر یکی از ۱۰ موردی باشد که در این مقاله مطرح کرده‌ایم، ما این مشکل شما را ریشه‌کن خواهیم کرد. بنابراین بیاید با رایج‌ترین مقص شروع کنیم.

دلایل کند شدن سرعت شارژ گوشی اندرویدی

۱- شما از کابل بدی استفاده می‌کنید

دلایل کند شدن سرعت شارژ گوشی اندرویدی

اگر گوشی شما با سرعت کمی شارژ می‌شود، همیشه اولین چیزی که باید به بررسی آن بپردازید کابل USB مورد استفاده شما است. قابل درک است که شما ابتدا باید از کابل USB که هر روز از آن استفاده می‌کنید، عیب‌یابی را شروع کنید. بسیاری از مردم، از همان شارژر اولیه‌ای که همراه گوشی‌شان عرضه شده به مدت چندین سال استفاده می‌کنند؛ غافل از اینکه کابل‌های USB تمایل زیادی به خراب شدن به مرور زمان دارند.

کابل‌های یو اس بی روی زمین می‌افتند، خم می‌شوند و در شرایط آب و هوایی سرد و گرم در اتومبیل رها شده و به طور روزانه به دستگاه‌های مختلفی متصل می‌شوند. نکته‌ای که باید در ذهن داشته باشید، این است که کابل‌های یو اس بی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمترین مقاومت را نسبت به درگاه گوشی شما داشته باشند. زمانی که آن‌ها را وارد دستگاه می‌کنید، ترجیح می‌دهید کابل به جای درگاه گوشی شما آسیب ببیند. زیرا آن ارزان‌تر است و تعویض آن شما را به دردسر نمی‌اندازد. به همین خاطر است که تولیدکنندگان آن‌ها را با مقاومت کمتری می‌سازند که همین باعث می‌شود به راحتی پاره شوند.

اغلب موارد کابل USB مقصر کم شدن سرعت شارژ است

آیا کابلی که دیگر با گوشی شما کار نمی‌کند را هنوز در اختیار دارید؟ بدون هیچ دلیل خاصی این اتفاق برای آن رخ داده است؟ به قسمت جلویی کانکتور آن نگاهی بی‌انداید. شما زبانه‌های کوچکی را مشاهده می‌کنید که از فلز نسبتاً نرم ساخته شده‌اند. شما باید مطمئن شوید که آن‌ها خم شده یا آسیب دیده نباشند، چرا که می‌توانند به گوشی شما آسیب برسانند.

صحبت را کوتاه کنم، مشکلات زیادی ممکن است برای کابل‌های یو اس بی اتفاق بی‌افتد و آن‌ها اصلاً ساخته برای خراب شدن، ساخته شده‌اند! یک کابل USB جدید خریداری کنید. همین یک مورد می‌تواند تا ۹۰ درصد مشکل کند شدن سرعت شارژ دیوایس شما را برطرف کند.

۲- شما از یک منبع قدرت ضعیف استفاده می‌کنید

دلایل کند شدن سرعت شارژ گوشی اندرویدی

اگر از  کامپیوتر خود برای شارژ گوشی‌تان استفاده می‌کنید، دنبال دلیل دیگری برای کند بودن سرعت شارژ نگردید. حتی درگاه USB 3.0 نیز دارای استاندارد توان خروجی ۹ آمپر (۵ میلی‌آمپر در USB 2.0) است. این کمتر از ایده آل مدارهای الکترونیکی است. توجه داشته باشید که هر مشکل مربوط به کابل یو اس بی یا درگاه‌ها، می‌تواند حتی این جریان ناچیز انرژی را نیز کمتر کند.

بنابراین اگر از یک شارژر بی‌سیم (یا حتی شارژ بی‌سیم معکوس) استفاده می‌کنید نیز باید انتظار دریافت انرژی کمتری را از آن نسبت به یک شارژر سیمی دیواری داشته باشد. البته منظور ما این نیست که شارژرهای بی‌سیم جذاب نیستند، اما سرعت شارژ بالایی را ارائه نمی‌کنند.

بله برای شما هم راه حلی وجود دارد. بسیاری از مالکان گوشی‌ها از روش‌های ناکارآمد شارژ استفاده می‌کنند چون تصور می‌کنند نوع آن هیچ تفاوتی ندارد، اما در حال حاضر سریع‌ترین راه رسیدن انرژی به باتری گوشی شما استفاده از شارژر دیواری اختصاصی آن و وصل کردن فیزیکی دستگاه به شارژر است. اگر این کار را انجام دادید اما همچنان سرعت شارژ آنطور که باید نیست، مشکل می‌تواند در سیم‌کشی منزل شما باشد.

۳- مشکل از آداپتور است

دلایل کند شدن سرعت شارژ گوشی اندرویدی

این همان چیز کوچکی است که به پریز برق وصل می‌کنید. شاید یک موج انرژی در هنگام حرکت از دست برود. بار دیگر باید بگوییم که شارژر و سیم آن طوری طراحی شده‌اند که در صورت بروز٬ صدمه به آن‌ها وارد شود تا به گوشی شما. بنابراین ممکن است آن‌ها به مرور زمان خراب شوند. بهترین کار این است که یک آداپتور شارژ جدید بخرید تا گوشی‌تان را با نهایت سرعت شارژ‌ کنید.

۴- آیا گوشی شما قدیمی است؟

این می‌تواند یک موضوع قابل بحثی باشد٬ اما ممکن است زمان آن رسیده باشد که شما دستگاهتان را ارتقاء دهید. گوشی‌های هوشمند مدرن دارای پردازنده‌هایی هستند که از شارژ سریع‌تر پشتیبانی می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها دارای قابلیت‌های توربوشارژ هستند. اگر گوشی شما نسبت به دیگر دوستانتان که از دستگاه‌های جدیدتر استفاده می‌کنند سرعت شارژ کندتری دارد٬ این می‌تواند مربوط به قدیمی شدن دیوایس شما باشد.

با این حال حتی اگر صاحب گوشی قدرتمندی هستید که می‌دانید در گذشته سریع‌تر شارژ را دریافت می‌کرد٬ مشکل می‌تواند سخت افزاری باشد. شما باید یک گوشی جدید خریداری کنید.

۵- باتری گوشی نامناسب است

دلایل کند شدن سرعت شارژ گوشی اندرویدی

تولیدکنندگان زیادی هستند که به خاطر مشکلات باتری٬ برای گوشی‌های خود فراخوان صادر می‌کنند. شما می‌توانید در اینترنت جستجو کنید تا اگر گوشی شما از باتری نامناسبی برخوردار بود و نیازمند تعویض از سوی سازنده بود٬ برای آن اقدام کنید. علاوه بر این٬ همانند گوشی‌ها٬ باتر‌ی‌ها نیز هر چه پیرتر می‌شوند٬ عملکرد اولیه‌ی خود را از دست می‌دهند.

۶- دشمن کیست؟

به آینه نگاه کنید٬ چون وقت آن رسیده کمی بی‌اندیشید. چقدر به فیسبوک اعتیاد کرده‌اید؟ آیا شما هم همیشه Candy Crush Saga بازی می‌کنید؟ آیا معمولاً وقتی گوشی‌تان در حال شارژ شدن است به بازی می‌پردازید؟ بسیاری از کاربران تلفن‌های هوشمند آگاه نیستند که بزرگ‌ترین عامل تخلیه‌ی انرژی باتری٬ نمایشگر است. در نظر داشته باشید که نمایشگر بزرگ و زیبای گوشی شما در هنگام پخش ویدیوهای باکیفیت از یوتیوب٬ می‌تواند انرژی زیادی را از دست بدهد. اگر در هنگام پخش همزمان گوشی‌تان را نیز به شارژ زده‌اید٬ خودتان را در وضعیتی می‌بینید که گوشی‌تان خیلی کندتر از زمانی که می‌تواند٬ در حال شارژ شدن است.

بنابراین بهتر است زمانی که گوشی در حال شارژ است٬ آن را به حال خود رها کنید.

۷- اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه را فراموش نکنید

دلایل کند شدن سرعت شارژ گوشی اندرویدی

اگرچه نمایشگر بزرگ‌ترین عامل خالی شدن شارژ گوشی شما است٬ اما باید توجه داشته باشید که اپلیکیشن‌های فعال در پس زمینه می‌تواند علاوه بر این که شارژ دستگاه شما را زودتر تخلیه کند٬ سرعت شارژ آن را نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر شارژ کند٬ آیا عمر باتری گوشی شما سریع‌تر از آنچه احساس می‌شود به پایان می‌رسد؟ اگر بله٬ این می‌تواند یک مشکل باشد.

اپلیکیشن‌ها روی اندروید اغلب خودشان را راه اندازی کرده و اجرا می‌شوند. گرچه این مشکل بزرگی است٬ اما اندروید در حال بهبود و مدیریت بهتر منابع است. اجرای اپلیکیشن‌ها در پس زمینه می‌تواند عملکرد گوشی شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. ساده‌ترین راه حل در اینجا٬ مدیریت خوب روی وظایف و بررسی دائم اپلیکیشن‌هایی است که نباید در پس زمینه‌ی گوشی شما فعال باشند. اگر دیدید اپلیکیشنی به درستی کار نمی‌کنید، آن را پاک کنید تا متوجه افزایش عمر باتری و سرعت شارژ گوشی شوید.

۸- درگاه USB مسدود شده است

دلایل کند شدن سرعت شارژ گوشی اندرویدی

گوشی شما در تمام طول روز داخل جیب شما است یا با انواع پارچه، گرد و غبار و ذرات کوچک در تماس است. بدیهی است که داخل درگاه USB شما به یک سطح زباله‌ی کوچکی برای آن‌ها تبدیل شود. اگر بدون توجه به داخل این درگاه بخواهید شارژر را به گوشی متصل کنید، این ذرات به داخل می‌روند و همین باعث مسدود شدن مسیر می‌شود. تکرار چندباره‌ی این کار می‌تواند جلوی برقراری ارتباط خوب برای شارژ مجدد گوشی شما را بگیرد.

از یک چراغ قوه و یا حتی ذره‌بین استفاده کنید و هرآنچه در داخل پورت USB گوشی شما قرار گرفته است را خارج کنید. برای این کار می‌توانید از یک شیء کوچک استفاده کنید. فقط مطمئن باشید که طی این فرآیند هیچ مشکلی برای درگاه به وجود نیاید تا کار سخت‌تر از آنچه هست نشود. من توصیه می‌کنم از یک خلال دندان پلاستیکی (و نه چوبی) برای بیرون کشیدن ذرات از داخل پورت استفاده کنید. استفاده از یک اسکراب خوب نیز می‌تواند روش بسیار خوبی باشد.

۹- درگاه USB آسیب دیده است

من امیدوارم هیچگاه با چنین مشکلی مواجه نشوید. اگر تمام موارد بالا را بررسی کردید، اما همچنان گوشی شما به خوبی شارژ نمی‌شود، ممکن است پین‌های داخل درگاه USB گوشی شما شکسته یا خم شده باشند. در اینجا شما باید دستگاه خود را به دست یک تعمیرکار ماهر بسپارید.

۱۰- درگاه USB دچار خوردگی شده است

دلایل کند شدن سرعت شارژ گوشی اندرویدی

ممکن است در مواجهه با عرق یا رطوبت، خوردگی در درگاه USB گوشی‌تان ایجاد شده باشد. خوردگی یک مشکل بد برای درگاه USB می‌تواند باشد، زیرا یک لایه روی سخت افزار اتصال ایجاد می‌کند تا جلوی شارژ مناسب را بگیرد. اگر آن را فوراً برطرف نکنید نیز ممکن است در آینده مشکلات بزرگ‌تری را ایجاد کند.

در اینجا نیز شما باید از یک متخصص برای از بین بردن خوردگی‌ها کمک بگیرید. اگر ریسک‌پذیر نیستید آن را به نمایندگی‌های مجاز ببرید. اما به اعتقاد من می‌توانید با استفاده از سرکه‌ی سفید یا الکل نیز خوردگی‌ها را از بین ببرید. ابتدا دستگاه خود را باز کنید تا ناحیه‌ی دچار خوردگی در معرض دید قرار گیرد. پیچیدگی این فرآیند به قدری است که در دامنه‌ی این مقاله نمی‌گنجد، بنابراین برای باز کردن قاب گوشی خود می‌توانید از ویدیوهای داخل یوتیوب استفاده کنید. سپس مقدار سرکه سفید را روی یک پنبه ریخته و آن را به روی بخش خورده شده بکشید. فقط مراقب باشید که قطرات سرکه به مناطق دیگر گوشی نفوذ نکند.

هنگامی که خوردگی آغشته به سرکه شد، ۵ تا ۸ دقیقه منتظر بمانید، سپس از یک حوله نازک برای تمیز کردن درگاه استفاده کنید. این روند را تا زمانی که هیچ اثری از خوردگی دیده نشود ادامه دهید. سپس منطقه‌ی مورد نظر را با یک پنبه‌ی الکلی تمیز کنید و بگذارید دستگاه به مدت نیم ساعت در هوای آزاد قرار گیرد. مجدداً  قاب تلفن هوشمندان را ببندید و از این به بعد مراقبت بیشتری از دستگاهتان داشته باشید. باز هم می‌گویم که توصیه‌ی ما سپردن این کار به یک فرد متخصص است.

امیدواریم که با یکی از روش‌های بالا مشکل گوشی شما حل شده باشد و نیازی نباشد که دل و روده‌ی گوشی‌تان را بیرون بریزید. آیا موردی وجود دارد که ما به آن اشاره نکرده باشیم؟ راه حل بهتری برای مشکلات ذکر شده در بالا سراغ دارید؟ آن‌ها را از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها : ،،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست