ربات هوش مصنوعی آفات کشاورزی را نابود می‌کند

دانشمندان نمونه اولیه‌ای از یک ربات را تولید کرده‌اند که حشرات مضر برای محصولات کشاورزی را شناسایی می‌کند و به اندازه کافی ماده شیمیایی مناسب برای از بین بردن آنها را اسپری می‌کند.

به گزارش داتیکا به نقل از فارس، دانشمندان دانشگاه مندل در برنو نمونه اولیه‌ای از یک ربات را تولید کرده‌اند که حشرات مضر برای محصولات کشاورزی را شناسایی می‌کند و به اندازه کافی ماده شیمیایی مناسب برای از بین بردن آنها را اسپری می‌کند.

در حال حاضر یک راه حل «سبزتر» نسبت به پاشش حشره کش‌ها، یادگیری شناسایی آلودگی ها قبل از بروز کامل آنها است. محققان دانشگاه مندل از اوایل بهار در گلخانه‌ای با کنترل خودکار دما و رطوبت برای دستیابی به رشد مطلوب، ردیف‌های گوجه فرنگی و فلفل را در جعبه‌های پارچه ای بزرگ پرورش داده‌اند.

طولی نکشید که انواع حشرات در گلخانه آنها ظاهر شدند. «لیبر لنزا»، عضو یک تیم تحقیقاتی متشکل از متخصصان دانشکده‌های کشاورزی، بیوشیمی و فناوری، می‌گوید از طریق هوش مصنوعی، نمونه اولیه ربات بطور مداوم توانایی خود را در شناخت انواع گیاهان و آفات بهبود می بخشد.

این دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی دارای بازوی متحرک است که دوربین از بدنه آن خارج شده و در پشت آن ظروف اسپری کننده حشره کش وجود دارد. نمونه اولیه ربات میزان حشره کش مورد نیاز برای از بین بردن آفات را کاهش می‌دهد.نمونه اولیه ربات کشاورزی در مزرعه‌ای در اسپانیا به طور گسترده آزمایش شده و نسخه نهایی طی دو سال آینده به صورت تجاری در دسترس کشاورزان جمهوری چک و کشورهای دیگر قرار خواهد گرفت.

 

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست