رشد قابل ملاحظه فروش رایانه در خاورمیانه با همه‌گیری کرونا

در گزارش تازه‌ای اعلام شده است تقاضا برای خرید دستگاه‌های رایانه‌ای شخصی (PCD) در منطقه خاورمیانه و آفریقا (MEA) به میزان قابل ملاحظه افزایش یافته است که این اتفاق در راستای افزایش دورکاری و یادگیری از راه دور برای بسیاری از کاربرانی صورت گرفته است که در جریان همه گیری ویروس کرونا خانه نشین شده‌اند.

به گزارش داتیکا به نقل از همکاران سیستم، مرکز تحقیقات بین المللی IDC آخرین نسخه از «گزارش بررسی فصلی بازار جهانی دستگاه‌های رایانه‌ای شخصی» را منتشر کرد و طی آن مشخص شد فروش این محصولات در سراسر منطقه خاورمیانه و آفریقا با رشد ۷٫۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶ میلیون دستگاه رسیده است تا بر این اساس فصل چهارم سال ۲۰۲۰ میلادی بهترین فصل فروش این محصولات در چند سال اخیر نام گیرد.

براساس این گزارش مشخص شد ترکیه بزرگترین بازار فروش دستگاه‌های رایانه‌ای شخصی در این بازه زمانی بوده است. این میزان افزویش فروش نسبت به سال قبل در شرایطی صورت می‌گیرد که کارشناسان از رشد دو برابری آن در بازار ترکیه خبر می‌دهند. این شرایط در حالی صورت می‌گیرد که در فصل چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی فروش این محصولات در ترکیه کاهش یافته بود. لازم به ذکر است طرح بزرگ ترکیه برای اعطای ۱۵۰ هزار دستگاه رایانه لوحی آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان نیز در این زمینه اثرگذار بوده است.

کارشناسان همچنین اعلام کردند هر یک از بازارهای بزرگ دیگر در این منطقه از جمله عربستان، آفریقای جنوبی و امارات متحده عربی نیز رشد سال به سال قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند و تقاضای خرید محصولات رایانه‌ای شخصی در آنها بیشتر شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست