رشد ۱۶۰ درصدی تجارت الکترونیکی در سال گذشته

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی رشد 160 درصدی تجارت الکترونیکی در سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش معاملات الکترونیکی در سال 99 به یک هزار و 97 هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش داتیکا به نقل از ایلنا، علی رهبر در نشست خبری “گزارش سالانه تجارت الکترونیکی ایران در سال 99” با تاکید بر اینکه ارزش معاملات الکترونیکی در سال گذشته رشد قابل توجهی داشت، افزود: در کشور رشد و جهش‌ها به طور معمول بین اعداد 10 تا 20 درصد هستند، اما تجارت الکترونیکی رشد اسمی 160 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: ارزش حقیقی تجارت الکترونیکی با رشد 83 درصدی روبه‌رو بوده است و آمار نشان می‌دهد در 6 ماهه نخست سال گذشته معاملات 630 هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به 6 ماه دوم سال، تقریبا 100 هزار میلیارد تومان بیشتر است.

رهبر ارزش خرید اینترنتی در سال 99 را یک هزار و 97 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گفته رهبر ارزش معاملات الکترونیکی در سال 98 ، 423 هزار میلیارد تومان بود.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی در افزایش چشم گیر تجارت الکترونیک در یک سال موثر بوده‌اند، گفت: شاید مهم‌ترین آن‌ها شیوع بیماری کرونا بود که موجب کاهش خرید در پایان سال 98 و انتقال تقاضا به ابتدای سال 99 از طریق خرید اینرتنتی شد.

رهبر تصریح کرد: این بیماری یک محرک بود و شرایط اجباری را برای سوق به سمت خرید اینترنتی فراهم کرد، البته تلاش جمعی حاکمیت، کسب‌وکارها و کاربران فضای مجازی نیز در رونق آن موثر بوده است.

وی 56 درصد معاملات الکترونیکی را مربوط به کالا، 23 درصد آن را مربوط به خدمات و 21 درصد را مربوط به تلفیقی از هر دوی آن‌ها عنوان کرد.

رهبر اظهار کرد: گزارش تهیه شده در این بخش نشان می‌دهد اکنون علاوه بر جوان‌ها، گروه سنی میانسال و بزرگسال نیز به خریداران اینترنتی روی آورده‌اند، چراکه کالاهای مختلف با تنوع بسیار زیادی برای فروش به شیوه اینترنتی وجود دارد و حتی مردم می‌توانند نان را نیز به صورت اینترنتی بخرند.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در ادامه از افزایش 2 برابری نمادهای صادره توسط این مرکز در سال 99 خبر داد و گفت: تعداد نمادهای صادره توسط این مرکز نیز در سال 99 نسبت به سال قبل از آن 2 برابر شد که نشان‌دهنده رشد 100 درصدی در این بخش است.

رهبر افزود: همچنین در سال 99 رشد 220 گواهی امضای الکترونیک را شاهد بودیم.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،کسب و کار

آخرین اخبار

فهرست