رکورد جدید ایرانسل در مصرف روزانه اینترنت

مدیرعامل ایرانسل معتقد است شبکه ثابت باید بار اصلی اینترنت کشور را به دوش بکشد و شبکه همراه نمی‌تواند در طولانی‌مدت این کار را انجام دهد.

به گزارش داتیکا، بیژن عباسی آرند در گفت‌وگو با پیوست درباره کیفیت اینترنت و گلایه‌هایی که کاربران در این رابطه دارند گفت: «درباره موضوع کیفیت اینترنت در کشور یک نکته اصلی دیگر و بسیار حائز اهمیت وجود دارد. به نظر من بار اصلی اینترنت کشور را باید اینترنت ثابت بردارد. این یک اشتباه اساسی است که در کشور ما- نسبت به دنیا- اتفاق افتاده که انتظار اینترنت ارزان، باکیفیت و در دسترس همه را روی شبکه موبایل داریم.»

مدیرعامل ایرانسل افزود: «در دنیا ۱۰، ۱۵ سال پیش به سمت شبکه فیبرنوری رفتند. ممکن است سرمایه‌گذاری اولیه شبکه فیبر زیاد باشد اما هزینه نگهداری‌اش بسیار کمتر از هزینه نگهداری رادیو است. کسانی که باید در فیبر سرمایه‌گذاری می‌کردند، اگر می‌توانستند این کار را انجام دهند، اکنون بخش زیادی از نیاز زندگی مردم را اینترنت ثابت تامین کرده بود؛ اما چون اکنون در ایران قیمت اینترنت موبایل ارزان است و اپراتورهای همراه چابک‌تر هستند ما این بخش را توسعه داده‌ایم و حالا همه انتظار دارند اینترنت موبایل با قیمت کم در اختیارشان باشد.»

او همچنین پایین بودن تعرفه اینترنت همراه را به زیان اپراتورهای همراه دانست و گفت: «با قیمت‌های موجود توان اپراتورها برای توسعه هم دارد کم می‌شود. هرچند در شهری مانند تهران که ۳۰ تا ۳۵ درصد ترافیک کل کشور را دارد همین الآن ۲۰۰ سایت در برنامه برای توسعه داریم که البته باید اضافه کنم، تجهیزات را با ارز آزاد خریده‌ایم و در انبار گذاشته‌ایم اما امکان نصب نداریم چون جا نیست. نیازمند همکاری مردم و شهرداری‌ها برای تامین محل نصب هستیم.»

عباسی، متوسط سرعت در شبکه ۴G ایرانسل را بیش از ۱۰ مگابیت بر ثانیه دانست و افزود: «۴G می‌تواند حتی تا ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه هم سرویس بدهد. همین الآن در جاهایی که شبکه خالی است می‌توانید سرعت بالایی بگیرید، اما این عددی که اعلام کردم به صورت متوسط است.»

او دلیل کاهش سرعت در شبکه را افزایش شدید مصرف دانست و اعلام کرد روز ۱۷ آذر ماه رکورد جدیدی در شبکه ایرانسل به ثبت رسیده است که مصرف ۱۲.۵ پتابایت اینترنت در یک روز است.

 

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست