رگولاتوری تعرفه هر دقیقه مکالمه ویدئویی را ۱۵۰ تومان تصویب کرد

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی سقف تعرفه یک دقیقه مکالمه ویدئویی شامل درون شبکه و برون شبکه را برای سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری ۱۵۰تومان (۱۵۰۰ ریال) تعیین کرده است.

به گزارش داتیکا به نقل از آی تی ایران، در مصوبه ۳۴۲ رگولاتوری در این مورد آمده است که دارندگان پروانه ارائه‌دهنده خدمات تلفن‌همراه می‌توانند با رعایت مفاد این مصوبه و دیگر مقررات و شرایط مربوط، بسته‌های مختلف تعرفه‌ای را متناسب با نیاز مشترکان تعریف و ارائه کننند.

در ماده ۳ این مصوبه تاکید شده که دارنده پروانه برای ارائه خدمات مکالمه ویدئویی مجاز به دریافت مبالغی تحت عنوان خدمات داده تلفن‌همراه نیست.

طبق ماده ۴ این مصوبه در صورت عدم توافق طرفین، تعرفه اتصال متقابل مکالمات ویدئویی خاتمه یافته به شبکه‌های تلفن همراه برابر ۵۰ درصد سقف تعرفه مکالمه ویدئویی تعیین می‌شود.

همچنین در ماده ۵ این مصوبه هم آمده است که به شرط تفکیک درآمد خدمات مکالمه ویدئوی در صورت‌های مالی حسابرسی شده، رعایت الزامات مصوب کمیسیون و تایید سازمانن، حق‌السهم دولت از درآمد ارائه این خدمات تا انتهای سال ۱۴۰۳، ۸ درصد تعیین می‌شود.

ارائه مکالمه تصویری یکی از امتیازات پروانه اپراتور سوم یعنی رایتل بود که در اوایل سال ۱۳۹۲ به دلیل مسائل شرعی جلوی ارائه آن از طریق سیم‌کارت این اپراتور گرفته شد، تا سال گذشته که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحبتی کوتاه در ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که پیگیر تماس تصویری روی تلفن‌همراه‌ هستند و به زودی این سرویس راه‌اندازی خواهد شد.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست