اخبار عمومی

زارع پور: طعم شیرین فناوری باید در زندگی مردم چشیده شود / آذری جهرمی: ما هیچ زمانی از کار برای مردم خسته نمی شویم

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت سیزدهم ظهر امروز با استقبال محمدجواد آذری جهرمی در دفتر کار خود حاضر شد.

به گزارش داتیکا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد از دریافت رای اعتماد مجلس شورای اسلامی و حضور در نخستین جلسه دولت سیزدهم، ظهر امروز 4 شهریورماه با حضور در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفتر کار وزارت را از محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات تحویل گرفت.

بر اساس این گزارش، ورود وزیر ارتباطات با استقبال محمدجواد آذری جهرمی وزیر سابق و معاونین و مدیران وزارت ارتباطات همراه بود و زارع پور نیز در جلسه ای که برای خیرمقدم به وزیر جدید ارتباطات برگزار شد با اشاره به رای بالای نمایندگان مجلس، گفت: این رای بالا کار ما را سخت تر از گذشته کرد و امیدواریم با کار مجاهدانه، مدبرانه و متخصصانه به این اعتماد پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه فناوری اطلاعات و فضای مجازی تبدیل به بخش جدایی ناپذیری از زندگی مردم شده است، افزود: باید از فرصت های این فضا استفاده کنیم و برای آسیب های آن نیز برنامه ریزی داشته باشیم البته در سال های گذشته کارهای بسیاری در این حوزه انجام شده اما نسبت به آنچه که باید باشد و فضای مجازی تراز انقلاب اسلامی کارهای بسیاری باید انجام شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات هم اکنون تبدیل به یک فناوری اجتماعی شده است، تصریح کرد: این فناوری تا اعماق زندگی مردم نفوذ کرده است و هر تصمیمی که در این حوزه گرفته می‌شود تمام افراد جامعه و حتی اعضای خانواده را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی خطاب به مدیران و معاونین وزارت ارتباطات تاکید کرد که تاکنون کار سختی داشته اید و از هم اکنون نیز کار شما سخت تر می شود و باید برای پیشبرد برنامه ها همه با هم همکاری داشته باشیم و نگرانی های مردم را برطرف کنیم.

زارع پور نگاه خود به این حوزه را یک نگاه ایجابی اعلام کرد و گفت: ظرفیت هایی این حوزه با توجه به مولفه های فرهنگی کشور ما بسیار بیشتر از آسیب های آن است و این نگاه فرصت‌محور می تواند جایگاه جهانی ما را در حوزه فناوری اطلاعات ارتقا دهد.

وی افزود: مردم انتظار دارند که فناوری اطلاعات بتواند مشکلات آنان را حل کند و کارآیی نظام ارتقا داده شود تا باعث رضایتمندی مردم شود. در نهایت این رضایت مندی پشتوانه ای برای نظام می‌شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: باید کاری کنیم که طعم شیرین فناوری در زندگی مردم چشیده شود و برای این منظور با نظر رییس جمهور تمام دستگاه ها و وزارتخانه های دولت برای تحقق این موضوع موظف به همکاری هستند.

وی با اشاره به اینکه باید نسبت به زحمات مدیران گذشته با انصاف برخورد کرد، افزود: زحمات بسیاری در این حوزه با مدیریت مهندس آذری جهرمی کشیده شده و فارغ از نگاه های سیاسی در حوزه زیرساخت ها اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در بسیاری از روستاها و مناطق محروم بخصوص در این شرایط کرونایی دسترسی به ارتباطات نسبت به گذشته بیشتر شده است.

زارع پور تصریح کرد: مابقی روستاهایی که هنوز متصل نشده‌اند بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال 1401 از شبکه پایدار و پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

وی، دسترسی عادلانه به ارتباطات را باعث تقویت نظارت های مردمی عنوان کرد و با اشاره به مخالفت ها و مرارت‌های بسیار در سالهای گذشته، گفت: هم اکنون همه افراد ارزش این اقدامات را می‌دانند.

وی افزود: در ادامه کار از وجود و تجربیات مهندس آذری جهرمی و مدیران وی استفاده می کنیم و آنان را در کنار خود خواهیم داشت.


در ابتدای این جلسه نیز محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم با تبریک و خیر مقدم به وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: خداوند را شاکریم که در دوران جوانی فرصتی در این نظام برای خدمات به یکی از بزرگترین ملت ها برای ما فراهم شد.

وی افزود: من و مدیران وزارت ارتباطات از کار کردن برای مردم خسته نشدیم و هیچ زمانی نیز خسته نمی‌شویم و تا همین روز گذشته نیز همانند روز نخست آغاز بکار در وزارتخانه، پروژه ها و برنامه های خود را پیگیری می‌کردیم.

وی با تشکراز مردم، مقام معظم رهبری، رئیس جمهور سابق و مجلس و همه همکاران خود، افزود: هدف ما رضایت مردم بود و اگر مردم راضی باشند رضایت خداوند را نیز در پی دارد.

آذری جهرمی با بیان اینکه هر شروعی پایانی دارد، گفت: فرصت ما امروز در این موقعیت به اتمام رسید و خداوند را شاکریم که این نماد ادامه خدمت را مانند دو امدادی به فردی متعهد، نخبه و کارشناس در حوزه فناوری اطلاعات و با همان راهبردها و اهتمام رییس جمهور و مجلس تحویل می دهیم.

وی با اعلام اینکه از سه ماه گذشته مجموعه معاونان و مدیران سازمان ها، گزارش فعالیت ها و کارهای حوزه مدیریتشان را آماده تحویل کرده اند، افزود: تمام معاونین با بسته های گزارشی خود آماده ارائه گزارش های این حوزه هستند تا تیم جدید شما با آگاهی کامل بتواند کارها را پیش ببرد.

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به تغییرات انجام شده تاکید کرد: یکی از نقاط مثبت تغییرات و تحولات مدیریتی، ارائه راهکارهای جدید برای مشکلات است.

وی با تشبیه خدمت در نظام اسلامی به دو امدادی، خطاب به وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: بر همین اساس نماد خدمتی که در اختیار ما بوده و با تمام نقاط ضعف و قوت در طول مسیر به شما ارائه می شود و آرزوی قلبی ما نیز موفقیت شماست و ما نیز موفقیت شما را موفقیت خود می‌دانیم.

همچنین در ابتدای این نشست، سیدحسین دهدشتی، معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات به نیابت از معاونین و مدیران این وزارتخانه به وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات خیر مقدم گفت و از وزیر سابق نیز تقدیر کرد.

در پایان این مراسم وزرای جدید و سابق راهی اتاق وزیر شد تا سکان هدایت و فرماندهی وزارت ارتباطات در دستان وزیر جدید قرار گیرد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی

آخرین اخبار

فهرست