زیمنس گیمسا و نمایش یک فناوری قابل تحسین/ دنیا همین قدر سریع در حال پیشرفت است

زیمنس گیمسا (Siemens Gamesa)، یکی از شناخته شده‌ترین نام ها در دنیای انرژی های تجدیدپذیر، تولید پره های توربین بادی بی115 (B115) خود را در شهر آلبور، دانمارک آغاز کرده است. با طولی برابر با 115 متر، این پره های جدید قرار است در نسل بعدی توربین های بادی دریایی شرکت زیمنس گیمسا به نام “اس‌جی 14-236 دی‌دی” (SG 14-236 DD) به کار گرفته شوند.

به گزارش داتیکا به نقل از عصر ایران، پره توربین بادی بی115 طولانی‌ترین پره ای است که تاکنون توسط شرکت آلمانی‌اسپانیایی زیمنس گیمسا تولید شده است. این پره های غول آسا با استفاده از فناوری اینتگرال‌بلید (IntegralBlade) شرکت به صورت یک تکه از اپوکسی تقویت شده با فایبرگلاس ساخته می شوند. این روش استحکام و قابلیت اطمینان پره را افزایش می دهد زیرا دیگری نیازی به اتصال چند تکه که موجب شگل گیری نقاط ضعیف‌تر در پره می شود، وجود ندارد.

پره توربین بادی زیمنس گیمسا

همچنین، پره های جدید بی115 با استفاده از یک رزین جدید با مزایای بیشتر در زمینه بازیافت ساخته می شوند. بر همین اساس، زمانی که توربین بادی به پایان عمر کاری خود می رسد، پره ها را می توان جدا کرده و برای کاربردهای جدید بازیافت کرد.

توربین بادی جدید اس‌جی 14-236 دی‌دی
به گفته زیمنس گیمسا، توربین بادی دریایی اس‌جی 14-236 دی‌دی گام بعدی در مسیر گذار از سوخت های فسیلی سنتی به منابع انرژی تجدیدپذیر است. به لطف پره های 115 متری خود، این توربین دارای قطر روتور 236 متر و مساحت جاروب شده 43500 متر مربع است. این به معنای آن است که توربین بادی جدید می تواند باد بیشتر و در نتیجه انرژی بیشتری برداشت کند.

پره توربین بادی زیمنس گیمسا

در حقیقت، توربین بادی اس‌جی 14-236 دی‌دی در مقایسه با مدل قبلی اس‌جی 11-200 دی‌دی، 30 درصد تولید انرژی سالانه بیشتر دارد. همچنین، توربین بادی جدید زیمنس گیمسا دارای ظرفیت خروجی قابل توجه تا 15 مگاوات و یک سامانه High Wind Ride Through است که هنگام وزش بادهای سریع، پایداری توربین را حفظ کرده و از آن محافظت می کند.

پره توربین بادی زیمنس گیمسا

نمونه اولیه این توربین بادی طی سال جاری میلادی آزمایش خواهد شد و آغاز تولید انبوه آن در سال 2024 برنامه ریزی شده است.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،خبر ویژه،لبه دانش

آخرین اخبار

فهرست