سامانه شناسایی ترافیک نرم‌افزارهای کاربردی راه اندازی می شود

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام فراخوانی از برنامه ریزی برای اجرای پروژه «طراحی و پیاده سازی نمونه آزمایشگاهی سامانه شناسایی ترافیک نرم‌افزارهای کاربردی» خبر داد.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام فراخوان «طراحی و پیاده‌سازی یک نمونه آزمایشگاهی سامانه شناسایی ترافیک نرم‌افزارهای کاربردی» از شرکت‌های دانش بنیان داخلی و دانشگاه‌ها دعوت به همکاری کرد.

در این فراخوان آمده است: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) طی ۱۰ سال اخیر، با هدف توسعه دانش و فناوری بومی و ارتقا توانمندی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان داخلی به منظور توسعه سامانه‌های هوشمند، اقدام به اجرای پروژه های پژوهشی متعدد در زمینه صیانت فرهنگی- اجتماعی با بهره‌ گیری از سامانه‌ های هوشمند کرده است.

اکنون با تکیه بر تجربیات پژوهشی در حوزه تحلیل ترافیک و با توجه به اهمیت شناسایی هوشمند ترافیک برنامه‌های کاربردی مختلف از جمله پیام رسان، شبکه اجتماعی و بازی، لزوم بهره گیری از محصولاتی با این قابلیت در دستور کار قرار گرفته و بنابر این است که یک نمونه آزمایشگاهی سامانه هوشمند شناسایی ترافیک برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن‌ها)، طراحی، پیاده سازی و سپس ارزیابی شود.

از این رو پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمامی دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه تشخیص ترافیک نرم‌افزارهای کاربردی، فعالیت‌های منجر به توسعه فناوری بومی و یا تولید محصول بومی انجام داده اند، دعوت می‌کند تا اطلاعات مربوط به سوابق فعالیت‌های خود و کلیاتی در خصوص فناوری یا محصول خود را به این پژوهشگاه اعلام کند.

اطلاعات ارسال شده باید متعلق به محصول موجود و یا مربوط به فناوری بومی باشد.

هدف از این فراخوان، شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌هایی است که توسعه‌دهنده فناوری بومی یا تولیدکننده محصولات بومی در حوزه شناسایی ترافیک نرم‌افزارهای کاربردی است تا از توانمندی و قابلیت‌های آنها در این حوزه بهره برداری شود.

اطلاعات مورد نیاز برای همکاری شامل سوابق توانمندیها و زیرساخت‌های فنی و سرمایه‌های انسانی موجود می‌شود. در همین حال مخاطبان باید عناوین فناوری‌ها و محصولات بومی و مستندات فنی و قابلیت‌های آن‌ها را نیز ارائه دهند.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست