سامسونگ احتمالا بخاطر کمبود تراشه تولید گلکسی S21 FE را متوقف کرده است

بسیاری از علاقه‌مندان به دنیای گوشی‌های هوشمند منتظر رونمایی از گلکسی S21 FE هستند، اما ظاهرا کمبود تراشه روی این دستگاه تاثیر گذاشته و سامسونگ تولیدش را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش داتیکا به نقل از دیجیاتو، سامسونگ به علت کمبود چیپ تصمیم گرفته تولید گلکسی S21 FE را تعلیق کند. ظاهرا کره‌ای‌ها در تاریخ ۲۱ خرداد توقف تولید این گوشی هوشمند را به تامین‌کنندگان قطعات خبر داده‌اند و همچنین سفارشات برای برخی مواد را لغو کرده‌اند.

به باور شرکای سامسونگ، این تصمیم به معنای عدم رونمایی و عرضه گلکسی S21 FE در سال جاری میلادی خواهد بود. گزارش‌ها در گذشته به استفاده از چیپ اسنپدراگون ۸۸۸ در این گوشی هوشمند اشاره کرده بودند، اما ظاهرا این تراشه به مدل جدید گلکسی S21 نمی‌رسد.

به گفته یک منبع، سامسونگ این پردازنده را به گوشی‌های تاشو اختصاص می‌دهد:

«من می‌دانم سامسونگ تراشه‌های کوالکام را به گوشی‌های تاشو اختصاص داده و تولید مدل FE را بخاطر کمبود نیمه‌رسانا تعلیق کرده است. پس از دریافت تاییدیه برای تولید انبوه، هر شرکت تولید این دستگاه را شروع کرده بود اما بطور بی‌سابقه‌ای تولید متوقف شده است.»

از نظر تئوری، شاید این توقف بطور موقت صورت گرفته باشد، اما همین موضوع هم می‌تواند موجودی گلکسی S21 FE را در بازار با مشکل مواجه کند. شاید سامسونگ بتواند مشکل کمبود تراشه را به گونه‌ای در ماه‌های آینده رفع کند، اما کوالکام در گذشته گفته بود که این کمبود تا اواخر ۲۰۲۱ پابرجا خواهد بود. شرکت‌های دیگر هم از کمبود چیپ حداقل تا اواسط ۲۰۲۲ خبر داده‌اند.

با وجود انتشار چنین گزارشی، سامسونگ هنوز چیزی را بطور رسمی تایید یا رد نکرده، بنابراین همچنان احتمال معرفی این گوشی‌ هوشمند در فصل سوم ۲۰۲۱ وجود دارد. با این وجود، سامسونگ بخاطر کمبود تراشه امسال از سری گلکسی نوت رونمایی نمی‌کند و تمرکزش را روی گوشی‌های تاشو قرار می‌دهد، بنابراین احتمال حذف گلکسی S21 FE از سبد محصولاتش وجود دارد. با این حال، در این مطلب به بررسی تمام گزارش‌ها پیرامون این دستگاه پرداخته‌ایم.

برچسب‌ها : ،

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست