سو استفاده گوگل از موقعیت مکانی کاربران؟!

شکایتی جدید علیه گوگل مطرح شده که ادعا می‌کند این شرکت از موقعیت مکانی کاربران سوء استفاده می‌کند.

به گزارش داتیکا  به نقل از جی اس ام آرنا، این ادعا، در روز دوشنبه توسط چهار دادستان کل ایالات متحده و به رهبری دادستان کل واشنگتن دی سی، کارل ای. راسین (D) تنظیم شده که ادعا می‌کند گوگل ردیابی موقعیت مکانی کاربران را با وجود توانایی ظاهری کاربران برای کنترل “تقریبا غیرممکن” می‌کند.

انتظار می‌رود این شکایت در تگزاس، واشنگتن، ایندیانا و ناحیه کلمبیا تنظیم شود و ادعا می‌کند که گوگل از “الگو‌های تاریک” استفاده می‌کند (اشاره به تاکتیک‌هایی که می‌تواند با استفاده از داده‌های مکان جمع‌آوری‌شده، رفتار مصرف‌کننده را به نفع یک کسب‌وکار تحت تاثیر قرار دهد).

این شکایت همچنین ادعا می‌کند که گوگل محصولات خود را به گونه‌ای طراحی کرده است که کاربران را وادار کرده یا تحت فشار قرار دهد تا داده‌های موقعیت مکانی بیشتری را «سهواً یا از روی ناامیدی» ارائه دهند، و ادعا می‌کند که این موضوع قوانین مختلف حمایت از مصرف‌کننده را نقض می‌کند.در سال ۲۰۱۸، دادستانی واشنگتن دی سی در ایالات متحده، تحقیقاتی در مورد شیوه‌های جمع آوری داده‌های موقعیت مکانی گوگل آغاز کرد و در گزارشی نشان داد گوگل به جمع آوری داده‌های مکانی حتی پس از حذف تنظیمات ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

رونمایی گوگل از جما

گوگل یک مدل هوش مصنوعی متن‌باز به نام جما (Gemma) منتشر کرده است که می‌گوید با استفاده…

حقایقی جالب در مورد اینترنت

داتیکا-برنرز لی، دانشمند حوزه کامپیوتر در آزمایشگاه فیزیک ذرات ژنو سوئیس، تلاش می‌کرد راهی آسان برای دانشمندان…
آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست