سیاست‌گذاری باز برای توسعه فناوری و نوآوری

معاون فناوری وزارت علوم گفت: سیاست ما برای توسعه فناوری و نوآوری در کشور، سیاستگذاری باز است یعنی در فرآیند سیاستگذاری از مشارکت فناوران و نوآوران کشور بهره خواهیم برد.

به گزارش داتیکا به نقل از مهر، علی خیرالدین در اجلاس سراسری روسای پارک‌های علم و فناوری کشور که صبح امروز به میزبانی پارک علم و فناوری فارس و با حضور معاونان وزارتخانه‌های صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، گفت: وزارت علوم در سیاست‌گذاری توسعه فناوری و نوآوری در کشور، صرفاً به دنبال مدیریت و نظارت است و بیشتر مایل هستیم از ایده‌های شرکت‌های فناور و پارک‌های علم و فناوری در سیاست گذاری‌ها استفاده کنیم.

مشارکت پارک‌ها در ارائه ایده و تدوین آیین‌نامه‌ها

خیرالدین تاکید کرد: برای اجرایی کردن فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با شعار سال، باید پارک‌های علم و فناوری کشور برنامه‌های مدون خود را برای اجرایی شدن ارائه نمایند.

توسعه اقتصاد دانش‌بنیان مهمتر از ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان است

وی با بیان اینکه صرفاً ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مهم نیست، اظهار داشت: باید اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان هدایت کنیم و این مهم یک موضوع فرهنگی است که باید برای آن اقدامات لازم انجام شود.

خیرالدین خاطرشان کرد: الزامات تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، توجه به سمت بازار و تقاضا است. تولید و بازار باید مبتنی بر اقتصاد دانش‌بنیان باشد، در غیر اینصورت در آینده شاهد شرکت‌های دانش‌بنیان بیکار خواهیم بود، مانند دانش‌آموختگان دانشگاهی که امروز بیکار هستند.

به دنبال تسهیل‌گری، تنظیم‌گری و سکانداری هستیم

معاون وزیر علوم تاکید کرد: مسیر تبدیل واحدهای فناور مستقر در پارک ها به شرکت های دانش بنیان نوع ۳ در حال هموار شدن است. باید در این راستا ارائه مجوزها را تسهیل کنیم، به همین دلیل برای مراکز رشد موافقت اولیه ساده می‌شود تا در مراحل بعدی موافقت نهایی صادر شود.

خیرالدین ادامه داد: از ابتدای ۱۴۰۰تا کنون اشتغال در پارک‌های علم و فناوری با رشد ۴۰ درصدی از ۶۵ هزار اشتغال به ۹۰ هزار اشتغال رسیده است. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان از ۱۶۶۴ مورد به ۱۷۱۶ مورد رسیده‌اند.

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : اخبار عمومی،فناوری اطلاعات

آخرین اخبار

فهرست
خروج از نسخه موبایل