سیستم عامل iOS 18 اپل با امکانات جدید و جذاب معرفی شد

سیستم عامل iOS 18 رسماً معرفی شد؛ آپدیتی که انبوهی  از قابلیت‌های جدید و پیشرفت‌های مهمی را به کاربران آیفون هدیه می‌دهد. اگر شما هم کنجکاو هستید تا پیش از دریافت آپدیت جدید آی او اس برای آیفون اپل، با قابلیت‌هایش آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

سیستم عامل iOS 18 چه در چنته دارد؟

سیستم عامل iOS 18 اپل

از جمله ویژگی‌های برجسته این آپدیت جدید می‌توان به امکانات پیشرفته سفارشی‌سازی صفحه اصلی اشاره کرد. کاربران اکنون می‌توانند آیکون‌های برنامه‌ها را با گزینه‌های جدید تم تغییر دهند، آیکون‌ها را به‌صورت آزادانه جابه‌جا کنند و رنگ آیکون‌ها را به‌طور خودکار با فعال شدن حالت تاریک تغییر دهند. این تغییرات، امکان شخصی‌سازی بیشتر و تجربه کاربری بهتری را فراهم می‌کند.

سیستم عامل iOS 18 اپل

ما همین چند ساعت پیش در گزارشی گفته بودیم که کنترل سنتر آیفون در آی او اس ۱۸ متحول خواهد شد؛ در اینجا می‌بینیم که گزارش ما کاملاً درست بوده است!‌ کنترل سنتر نیز با طرح‌بندی چندصفحه‌ای جدید و گالری کنترل‌های تازه‌ای به‌روزرسانی شده است. این گالری جدید به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا ویجت‌های خود را برای مرکز کنترل ارائه دهند. همچنین کاربران می‌توانند کنترل‌های جدیدی را در صفحه قفل جایگزین آیکون‌های چراغ‌قوه و دوربین کنند که از قدیم الایام یکی از درخواست‌های مهم کاربران بوده است.

سیستم عامل iOS 18 اپل

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آی او اس ١٨ امکان قفل کردن جداگانه برنامه‌ها با Face ID است. این قابلیت جدید امنیت بیشتری برای اطلاعات شخصی کاربران فراهم می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا برنامه‌های حساس خود را به‌طور مستقل محافظت کنند.

برنامه Messages (پیام‌ها) نیز بهبودهای چشمگیری داشته است. Tapbacks با طراحی جدیدی ارائه شده و اکنون کاربران می‌توانند با هر ایموجی یا استیکری پاسخ دهند. قابلیت ارسال زمان‌بندی‌شده پیام‌ها و پشتیبانی از افکت‌های متنی و گزینه‌های فرمت‌بندی مانند زیرخط، خط خورده و بیشتر نیز اضافه شده‌اند. بعد از دریافت این بروزرسانی، کاربران آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ می‌توانند پیام‌ها را بدون نیاز به وای‌فای یا سرویس سیم کارت و فقط از طریق ماهواره ارسال کنند.

سیستم عامل iOS 18 اپل

برنامه Mail اکنون از دسته‌بندی خودکار ایمیل‌ها پشتیبانی می‌کند که به‌طور کامل در دستگاه انجام می‌شود. Apple Maps نیز با نقشه‌های توپوگرافیک دقیق و پشتیبانی آفلاین به‌روزرسانی شده است.

برنامه Journal به‌روزرسانی شده و اکنون امکان ثبت حالت روحی و پیگیری اهداف را فراهم می‌کند. همچنین نمای Insights جدید و پشتیبانی از جستجو به این برنامه اضافه شده است. یک ویژگی جدید دیگر، حالت بازی آیفون است که با کاهش فعالیت‌های پس‌زمینه، بالاترین نرخ فریم را برای بازی‌ها تضمین می‌کند.

برنامه Photos که بزرگترین بازطراحی تاریخ خودش را تجربه کرده است، در نسخه جدید خود مدیریت کتابخانه عکس‌ها را آسان‌تر می‌کند. ویژگی‌های جدیدی مانند گزینه مخفی کردن آسان اسکرین‌شات‌ها، ویژگی Collections برای پیگیری عکس‌های اخیر و پیشنهادات و قابلیت گروه‌بندی افراد در عکس‌ها به این برنامه اضافه شده‌اند. همچنین رابط کاربری Carousel جدیدی برای عکس‌ها معرفی شده است که جذاب به‌نظر می‌رسد.

سیستم عامل iOS 18 اپل

علاوه بر این، سیستم عامل iOS 18 شامل ویژگی‌هایی نظیر اضافه شدن RCS (پیام‌رسان یکپارچه)، ادغام یادآوری‌ها در تقویم و گزینه بزرگتر کردن آیکون‌های صفحه اصلی است. اپل این بروزرسانی جدید را در پاییز پیش رو منتشر خواهد کرد.

منبع:گجت نیوز

برچسب‌ها :

مطالب مرتبط

آخرین مطالب : فناوری ارتباطات،موبایل و تبلت

آخرین اخبار

فهرست